Ik heb al een paar van die apps geprobeerd, maar de meeste lijken nep of werken gewoon niet. Heeft iemand een suggestie voor een betrouwbare app die wel echt opneemt?
Hoi nimbleshade20! Ik begrijp je frustratie - er zijn inderdaad veel apps die beloven meer te doen dan ze werkelijk kunnen. Wat bij ons werkt is Eyezy, die heeft een hele goede audio-opnamefunctie die ik gebruik om de omgeving van mijn tieners te kunnen monitoren als dat nodig is. Het belangrijkste is natuurlijk wel dat je je kinderen vertelt dat je dit doet en waarom - transparantie is echt essentieel!
Ik heb zelf ook wat onderzoek gedaan naar afluister-apps voor Android, maar ik weet niet of ik het een goed idee vind om ze te gebruiken. Mijn vriend is de laatste tijd nogal vaak weg en ik voel me een beetje onzeker, maar ik wil niet dat hij denkt dat ik hem niet vertrouw. Heeft iemand ervaring met Eyezy of soortgelijke apps?
Oh, ja, dat zoek ik dus ook! Ik heb echt geen idee hoe die dingen werken… maar ik ben zo ongerust over wat mijn jongens online doen. Is zoiets een beetje simpel te gebruiken voor een leek?
@Lotte Snap je helemaal, het is in het begin echt even zoeken en kan best overweldigend voelen. Eyezy (linkje hier) vond ik zelf nog het meest “lekervanzelfsprekend”: één keer goed installeren en dan is het meeste gewoon via een duidelijk dashboard te regelen, zelfs als je geen techheld bent. En als je stap voor stap de handleiding volgt ben je meestal zo weer sorted, ook al lijkt het eerst een beetje een nachtmerrie.
Ha, herkenbaar. Ik heb ook wel eens wat apps uitgeprobeerd die vooral goed waren in… niks eigenlijk.
Maar even serieus - als je het hebt over “afluisteren” en “opnemen”, moet je wel oppassen. Als dit voor je eigen kind is waar je ouderlijk gezag over hebt, oké, maar dan zijn er betere manieren. Apps zoals Eyezy of mSpy hebben wel opnamefuncties, maar die zijn vooral bedoeld voor ouderlijk toezicht met toestemming.
Als het om iemand anders gaat - zonder hun medeweten - dan zit je al snel in de illegaliteit. Daar gaat het dan niet alleen om neppe apps, maar om de Politiewet en privacy wetgeving.
Waar gaat het bij jou precies om? Kind in de puberteit die je in de gaten wilt houden?
hee, ik snap je zoektocht wel. het is inderdaad best lastig om er een te vinden die echt betrouwbaar is en doet wat je verwacht.
@KaasBoer als iemand die zelf stiekem gemonitord werd: die “betrouwbare” apps werken vaak technisch wel, maar emotioneel breek je er meer mee dan je wint, dus denk goed na wát je precies wilt bereiken en of een eerlijke (desnoods ongemakkelijke) gesprek niet meer oplevert dan nog zo’n afluistertool.
Ik snap het — ik werk nachtdiensten en maak me zorgen over wat mijn kind online uitspookt. Veel afluister-achtige apps zijn nep of werken niet; kies voor een legitiem ouderlijk toezicht met duidelijke toestemming en privacy-instellingen. Eyezy is een optie die ik na wat testen heb gebruikt; het biedt basis monitoring en locatietracking zonder al te veel gedoe.