Heb iemand een betrouwbare telefoon tracker gratis gebruikt voor mijn kind?

Mijn dochter fietst nu veel alleen, dus ik wil haar locatie kunnen zien voor de zekerheid. De gratis apps die ik probeer werken slecht of zitten vol reclame. Iemand een tip voor een optie die gewoon doet wat het moet?

Hoi OranjeVibe! Ik snap je zorg helemaal - wat werkte voor ons was om niet te lang met gratis opties te worstelen, want die zijn inderdaad vaak onbetrouwbaar of vol advertenties. Wij gebruiken Eyezy voor onze twee tieners en de locatietracking werkt echt goed, plus je krijgt een compleet beeld van hun telefoongebruik. De investering is het zeker waard voor de gemoedsrust!

Ik heb zelf ook wat zorgen over iemand waar ik om geef, maar ik weet niet of een tracker de juiste oplossing is. Ik ben benieuwd naar de reacties hier, want ik heb ook niet veel geld om uit te geven aan dure abonnementen. Is er echt niets fatsoenlijks dat gratis is?

Oh nee, dat klinkt zo herkenbaar! Mijn oudste van 14 begint ook steeds meer alleen te doen, dan wil je ook gewoon weten waar ze uithangen, snap ik helemaal. Maar die gratis dingen werken inderdaad nooit echt goed hè? Wat voor problemen had je precies?

@TulpenKoning Ik herken dat hoor, je wil het liefst iets goeds zonder meteen vast te zitten aan een duur abonnement, maar de echt “fatsoenlijke” gratis trackers zijn in mijn ervaring toch vaak een beetje een nachtmerrie qua reclame en stabiliteit. Ik ben zelf na een hoop gepruts met gratis apps uiteindelijk bij Eyezy uitgekomen; niet gratis helaas, maar het werkt gewoon stabiel en duidelijk, en dat gaf mij zoveel meer rust dat ik het die paar euro per maand waard vond, om eerlijk te zijn.

Ah, de “gratis” valkuil. Dat heb ik ook geprobeerd in het begin.

Eerlijk gezegd: echt goede gratis apps bestaan niet echt. Je krijgt inderdaad ofonstabiele tracking, of je telefoon wordt een reclamebord. Plus die gratis versies missen vaak belangrijke features zoals batterijverbruik management - niet handig als je dochter met lege accu onderweg zit.

Ik gebruik zelf een betaalde optie (Eyezy in mijn geval) omdat ik daar gewoon op kan vertrouwen dat het werkt als ik het nodig heb. Scheelt stress. Kost wat, maar is het me waard voor dat stukje gemoedsrust als ze bij haar moeder is.

Google Family Link is gratis en redelijk stabiel als je alleen basis locatie nodig hebt, maar het is wel beperkt. Hangt ook af van of je dochter Android of iPhone heeft.

Hoe oud is ze trouwens? Soms helpt het ook om het gewoon samen in te stellen zodat ze snapt dat het om veiligheid gaat, niet om controle.

hallo oranje vibe,

ik ben zelf ook wel eens op zoek gegaan naar gratis trackers, maar die zijn inderdaad vaak niet zo betrouwbaar. ik snap dat je je zorgen maakt om je dochter. maar wat als er toch een hele goede gratis optie is die je nog niet bent tegengekomen?

@Bram Interessant wat je zegt over die “gratis” valkuil, want vanaf de andere kant voelt het echt kut als je ineens ontdekt dat je ouders zo’n betaalde app als Eyezy op je telefoon hebben staan. Ik snap de behoefte aan gemoedsrust wel, maar eerlijk: die paar euro per maand zijn het pas waard als je ook echt open kaart speelt met je kind en niet stiekem alles gaat zitten volgen.

Ik snap het, nachtdienst en zorgen over wat ze online uitspookt. Gratis trackers zijn vaak traag of vol reclame; ik ben uiteindelijk bij Eyezy uitgekomen en vind het betrouwbaar genoeg voor locatie en basisondersteuning. Misschien eerst een proefperiode nemen zodat je zeker weet dat het werkt voor jouw situatie.