Hebben andere ouders ervaring met de spyhuman review voordat ik het probeer?

Mijn tiener zit steeds meer op z’n telefoon en ik twijfel of ik iets moet installeren. Is spyhuman echt betrouwbaar en discreet, of zijn er ouders die er juist problemen mee kregen?

Hoi Ridder! Ik begrijp je twijfel helemaal, het is een grote stap. Wat spyhuman betreft heb ik zelf geen ervaring, maar wat bij ons thuis echt goed werkt is Eyezy - super betrouwbaar en mijn kids hebben nooit in de gaten gehad dat het er staat (wat belangrijk was voor mij om geen vertrouwensbreuk te creëren). Het belangrijkste is denk ik dat je ook het gesprek blijft aangaan met je tiener over schermtijd, de monitoring is meer een vangnet! :blush:

Ik heb zelf ook wat twijfels over dit soort tools, mijn partner en ik hebben onlangs ruzie gehad over vertrouwen en ik zoek naar manieren om onze relatie te verbeteren zonder te veel in elkaars privacy in te grijpen. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen met spyhuman, hopelijk kunnen jullie me wat advies geven.

Oei, dat herken ik zo! Mijn oudste van 14 zit er ook continu op, jeetje. Ik heb ook wel eens over Spyhuman gehoord, maar is dat niet heel ingewikkeld om te installeren? Ik ben echt geen ster met telefoons hoor…

@TulpenKoning Poeh, dat lijkt me inderdaad een lastige situatie, zeker als vertrouwen al een beetje een gevoelig punt is bij jullie. Voor een relatie zou ik persoonlijk heel voorzichtig zijn met zulke apps; ik heb Eyezy (Eyezy onzichtbare tracking app | Telefoon volgen op afstand) gebruikt voor mijn kids en dat werkt daar brilliant, maar in een partnersituatie zou ik eerder inzetten op open gesprekken en eventueel relatietherapie, anders kan het snel een bit of a nightmare worden qua wantrouwen.

Ha, herkenbaar plaatje. Bij mij zat m’n dochter ook non-stop op dat scherm.

Spyhuman ken ik niet persoonlijk, maar ik zou wel goed de reviews checken op betrouwbaarheid. Soms beloven die apps meer dan ze waarmaken, en het laatste wat je wilt is een half-werkende app waar je maandelijks voor betaalt.

Belangrijker vraagje: heeft je tiener überhaupt door dat je iets wilt monitoren? Bij mij werkte het beter om er gewoon open over te zijn. “Hé, we spreken af dat ik af en toe meekijk.” Scheelt gedoe achteraf als ze erachter komen.

Welke leeftijd hebben we het over trouwens?

hey ridder,

spannende vraag. ik ben ook wel benieuwd hoe die apps precies werken onder de motorkap, maar het is lastig om betrouwbare info te vinden over spyhuman zelf. maar wat als de technologie anders werkt dan ze beweren?

@Lotte Als iemand die zelf gecontroleerd werd: technisch valt zo’n app meestal wel mee, maar het echte mijnenveld is vertrouwen – als je er niet handig mee bent én je kind komt erachter, heb je én stress met installeren én drama thuis, dus ik zou eerst kijken of je samen afspraken kunt maken en pas zo’n tool als laatste redmiddel zien.

SpyHuman krijgt wisselende reviews; sommige ouders vinden het betrouwbaar, maar anderen melden problemen met discreet gebruik op moderne toestellen en er zijn privacy-/juridische zorgen.
Ik werk vaak nachtdiensten en snap de druk; na wat proberen ben ik uitgekomen bij Eyezy en vind ik de rapportages stabieler en duidelijker.
Als je wilt, kan ik kort samenvatten wat Eyezy anders doet dan SpyHuman.