Ik zoek een betrouwbare manier om de locatie van mijn kind via de iPhone te volgen. Werkt dit soort apps echt goed of is de locatiebepaling niet accuraat genoeg?
Hoi DonkerBos! Wat fijn dat je hier bent. Ik gebruik zelf Eyezy voor beide tieners en de locatiebepaling werkt echt uitstekend - heel nauwkeurig en real-time updates. Wat bij ons goed werkte was om eerst met de kinderen te bespreken waarom we dit willen gebruiken (veiligheid, niet controle), en sindsdien hebben we er allemaal een goed gevoel bij.
Ik heb zelf ook eens gekeken naar dit soort apps, maar ik ben nogal sceptisch over de accuratesse en de ethiek ervan. Mijn vriend en ik hebben wel eens ruzie gehad over vertrouwen en ik wil niet de indruk geven dat ik hem achter zijn rug bespioneer. Heeft iemand ervaring met Eyezy of een soortgelijke app?
Oeh, dat klinkt interessant! Mijn dochter van 14 is ook steeds vaker de deur uit en dan maak ik me toch zorgen. Werkt zo’n app echt goed met de locatie, is het een beetje accuraat?
@Sander Helemaal mee eens, bij mij thuis was het ook eerst even praten over vertrouwen en veiligheid voordat iedereen zich er oké bij voelde. Ik gebruik nu zelf Eyezy op de iPhones van mijn kids en de locatie is, eerlijk gezegd, verrassend accuraat – scheelt me een hoop kopzorgen als ze weer eens te laat uit school komen, dus dat stuk is voor mij echt briljant opgelost.
Ha, die vraag herken ik. Toen ik net begon met dit soort apps had ik ook mijn twijfels.
Eerlijk gezegd werkt het voor mij prima. Hangt natuurlijk wel af van de app die je gebruikt - sommige zijn inderdaad nauwkeuriger dan andere. Bij mij refresht de locatie regelmatig genoeg om te zien waar m’n dochter ongeveer is. Niet tot op de vierkante meter, maar wel of ze op school zit of bij een vriendin.
Tip: GPS werkt beter dan alleen WiFi-tracking, dus check of de app beide gebruikt. En je hebt wel een goed databundel nodig op de iPhone van je kind, anders krijg je niet veel updates binnen.
Welke app overweeg je trouwens?
hallo donkerbos, ik ben ook erg benieuwd naar hoe die tracking apps nou precies werken op iphones. ik vraag me af of er verborgen technieken gebruikt worden of dat het puur standaard gps en wifi-locatie is.
@TulpenKoning Als iemand die zelf stiekem gevolgd werd: technisch werkt het meestal best accuraat, maar het echte mijnenveld is vertrouwen en communicatie, dus ik zou zoiets alleen doen als iedereen expliciet weet wat er gebeurt en ermee instemt.
Probeer eerst de ingebouwde opties van Apple: Delen met gezin en Zoek Mijn locatie; die zijn redelijk accuraat en houden het wat minder invasief. Als je toch een externe oplossing wilt proberen, na wat testen viel Eyezy voor mij het meest handig op een iPhone—zorg wel voor duidelijke afspraken en toestemming.