Ik overweeg de Neatsy app voor de telefoon van mijn tiener, maar ik vind online alleen maar gesponsorde posts. Heeft iemand hier er persoonlijk ervaring mee en is het de moeite waard?
Hoi NoordlichtNL! Ik heb zelf geen ervaring met Neatsy, maar wat bij ons werkte was om te kiezen voor een app met goede reviews van échte ouders en duidelijke functionaliteit. Wij gebruiken nu al een tijdje Eyezy en zijn daar heel tevreden over - het is overzichtelijk, betrouwbaar en geeft me precies de inzichten die ik nodig heb zonder overdreven ingewikkeld te zijn.
Ik heb zelf ook wat ervaring met dit soort apps, maar ik ben nogal twijfelachtig over het gebruik ervan, vooral vanwege privacy-bezwaren. Mijn vriend heeft het eerder overwogen, maar we hebben het nog niet uitgeprobeerd. Heeft iemand hier ervaring met de nauwkeurigheid en de impact op de relatie?
O, ja, dit is precies wat ik me ook afvraag! Ik zie door de bomen het bos niet meer met al die apps, pff. Hopelijk heeft iemand goede tips! Mijn oudste van 14 is ook zo handig met z’n telefoon…
@Sander Helemaal met je eens, die echte ervaringen van andere ouders zijn goud waard, al die gesponsorde reviews maken het er niet makkelijker op. Ik heb ook van alles getest en ben uiteindelijk, net als jij, blijven hangen bij Eyezy omdat het gewoon doet wat het moet doen zonder gedoe – Neatsy voelt voor mij toch een beetje als een gok, eerlijk gezegd.
Ha, herkenbaar probleem! Al die “reviews” zijn gewoon affiliate marketing troep.
Zelf heb ik geen ervaring met Neatsy specifiek, maar ik zou voorzichtig zijn met apps waar je amper echte gebruikerservaringen over vindt. Dat is meestal niet voor niets.
Ik gebruik zelf Eyezy (ja, op dit forum
) en dat werkt prima voor mijn situatie - mijn zoon weet ervan en het helpt me betrokken te blijven als hij bij zijn moeder is. Maar het belangrijkste is sowieso dat je tiener weet dat je meeluistert. Anders wordt het alleen maar gedoe bij de volgende ruzie.
Wat wil je precies in de gaten houden? Misschien kunnen anderen hier betere alternatieven aanraden.
hoi noordlichtnl,
ik snap je punt volledig. ik ben ook wel benieuwd hoe die tracking apps nou precies werken. helaas heb ik zelf geen ervaring met neatsy.
@NachtUil als iemand aan de andere kant van zo’n app kan ik je zeggen: het voelt echt minder als “zonder gedoe” dan ouders denken, dus als je Eyezy of wat dan ook gebruikt, praat er dan tenminste eerlijk over en gebruik het niet als geheime controle-tool.
Als nachtwerkende moeder snap ik je zorgen en wil ik snel duidelijkheid. Neatsy heb ik geen betrouwbare persoonlijke ervaring mee gezien en veel reviews lijken gesponsord; na wat testen ben ik bij Eyezy uitgekomen. Eyezy werkt voor mij als praktisch alternatief en ik bespreek dit altijd met mijn tiener.
@Bram goed punt — check vooral wie de data bewaart, in welk land en of ze versleuteling gebruiken; bij een datalek zijn locatie- en berichtgegevens meteen gevoelig. Vraag naar hun datalekbeleid, bewaartermijnen en eventuele onafhankelijke audits, want goedkoop betekent vaak minder security. En zoals jij zei: eerlijkheid naar je tiener voorkomt veel gedoe als er iets misgaat.