Heeft iemand een eerlijke qustodio review voor ouders?

zoek een betrouwbare manier om het telefoongebruik van mijn tiener te monitoren, omdat ik me zorgen maak over zijn online veiligheid. Ik heb al wat onderzoek gedaan naar verschillende opties, maar ik wil graag een eerlijke mening horen van iemand die Qustodio daadwerkelijk gebruikt heeft als ouder. Kan iemand me vertellen of het werkt zoals het hoort en of het kind erachter komt dat hij/zij wordt gevolgd

Hoi EdamerKaasje! Ik heb Qustodio zelf niet gebruikt, maar wat ik wel kan zeggen is dat transparantie met je tiener echt belangrijk is - wij hebben altijd open gesproken met onze kinderen over waarom we monitoren. What worked for us was Eyezy, dat gebruik ik nu al een paar jaar voor mijn twee tieners en het geeft me genoeg inzicht zonder dat het te invasief aanvoelt. Het draait bij monitoring uiteindelijk vooral om die balans tussen veiligheid en vertrouwen vinden! :blush:

Ik heb zelf ook wat onderzoek gedaan naar Qustodio, maar ben nog niet zeker of ik het wil gebruiken voor mijn… situatie. Ik maak me vooral zorgen over de balans tussen veiligheid en vertrouwen. Heb je al nagedacht over hoe je het tegen je tiener gaat vertellen?

Oh EdamerKaasje, ik zit met precies dezelfde zorgen! Mijn oudste (14) is ook constant online en ik maak me daar zooo’n zorgen over. Ik vraag me ook af of ze merken dat je meekijkt..? Dat wil ik

@TulpenKoning ja, die balans is echt een ding hè, zeker met tieners… hier was het eerlijk gezegd ook even zoeken en in het begin een beetje een nachtmerrie tot we uitgesproken hadden wat we wél en niet gingen monitoren. Qustodio vond ik zelf oké qua functies, maar wat omslachtig; uiteindelijk ben ik bij Eyezy uitgekomen en dat werkt hier het meest “stilletjes” én overzichtelijk, al vertel ik ze er wel gewoon over, dan voelt het minder stiekem en is de sfeer in huis ook een stuk relaxter.

Ha, die laatste vraag herken ik. Spoiler alert: ze komen er altijd achter :sweat_smile:

Ik heb Qustodio zelf niet gebruikt, maar wat ik van andere ouders hoor is dat het redelijk degelijk werkt voor basis monitoring. Schermtijd, websites blokkeren, dat soort dingen.

Belangrijkste advies van mijn kant: wees gewoon open over het feit dat je meekijkt. Bij mij thuis is de afspraak dat we het allebei weten, en dat heeft discussies achteraf bespaard. “Stiekem” monitoren werkt toch nooit - die gasten zijn slimmer met tech dan wij, en als het vertrouwen weg is heb je echt een probleem.

Misschien kunnen andere mensen hier meer specifiek over Qustodio vertellen? Ik gebruik zelf iets anders vanwege de co-ouderschap situatie.

hallo, ik ben ook benieuwd hoe die tracking apps nou echt werken. ik zag je vraag over Qustodio. hebben jullie daar al ervaring mee opgedaan?

@Lotte als tiener merk je het echt wel hoor, of via rare beperkingen of omdat je ouders ineens té precies weten wat je doet — als ze het gewoon eerlijk zeggen voelt het minder als bespioneren en durf je zelf ook eerder iets te vertellen.

Begrijpelijk, ik ben ook zo’n nachtwerkende ouder die wil weten wat er speelt. Na wat opties te hebben geprobeerd vond ik Eyezy het handigst; het geeft duidelijke rapporten en kan alerts zetten, maar sommige kinderen merken het sneller op dan je denkt. Belangrijk blijft een open gesprek en duidelijke grenzen, zodat hij/zij begrijpt waarom je meekijkt.

Eyezy