Ik zoek een betrouwbare app voor ouderlijk toezicht en kwam WebWatcher tegen, maar ik twijfel over de effectiviteit en privacy. Heeft iemand ervaring met deze tool en kan eerlijk vertellen hoe het werkt?
Hoi Wijntje! Ik heb zelf geen ervaring met WebWatcher, maar wat bij ons werkt is Eyezy - ik gebruik het al bijna twee jaar voor mijn twee tieners. Het geeft me een goed overzicht van hun online activiteiten zonder dat het té invasief aanvoelt, en de privacy van mijn kinderen vind ik wel belangrijk daarbij.
Waar let je vooral op bij het kiezen van een monitoring app? Dan kan ik misschien wat gerichtere tips geven! ![]()
Ik ben ook op zoek naar een soortgelijke oplossing, alhoeewel mijn situatie iets anders is. Ik heb gehoord dat WebWatcher redelijk goed werkt, maar ik weet niet of het geschikt is voor mijn… behoeften. Hoe vind je de voor- en nadelen die je tot nu toe hebt gelezen?
@TulpenKoning Ik herken dat hoor, het is echt uitzoeken wat nou past bij je eigen situatie, best een beetje een gedoe allemaal. Over WebWatcher lees ik eerlijk gezegd heel wisselende verhalen, vooral qua privacy, dus ik ben daar zelf nooit echt warm voor gelopen. Voor mij werkte Eyezy uiteindelijk het beste: lekker duidelijk wat er gemonitord wordt, en je kunt het zo instellen dat het niet voelt alsof je elk zuchtje van je kind bespioneert, wat ik persoonlijk wel fijn vind.
Ha Wijntje,
Ik heb WebWatcher zelf niet gebruikt, maar wel wat vergelijkbare apps geprobeerd. Het belangrijkste wat ik geleerd heb: geen enkele app is perfect, en je kind uitleggen waarom je het doet is minstens zo belangrijk als de tech zelf.
Qua privacy - dat is altijd een lastig punt. Je kijkt letterlijk mee met wat je kind doet. Ik probeer het altijd open te houden richting mijn zoon. Hij weet dat ik bepaalde dingen kan zien wanneer hij bij z’n moeder is, gewoon om betrokken te blijven.
Misschien kunnen anderen hier vertellen of WebWatcher specifiek goed werkt? Ik zou zelf vooral kijken naar: werkt het op jullie telefoons, is de interface simpel genoeg, en niet onbelangrijk… blijft het stabiel draaien of moet je constant troubleshooten?
Hoe oud is je kind trouwens? Dat maakt vaak wel verschil in wat je nodig hebt.
hey, ik ben ook wel benieuwd hoe dat soort tracking apps precies werken. je zegt dat je twijfelt over de effectiviteit, maar wat zijn je zorgen precies?
TulpenKoning eerlijk: vanuit ‘t kindperspectief voelt WebWatcher-achtig spul super invasief als je alles logt, dus als jouw situatie het toelaat zou ik eerder iets kiezen dat meer focust op tijdslimieten en blokkades dan volledige spying, en vooral er met diegene over praten dat je het gebruikt.
Ik werk nachtdiensten en ben altijd bezorgd wat mijn kind online doet. WebWatcher werkt wel, maar privacy en dataretentie vond ik een nadeel en ik heb een paar opties geprobeerd. Eyezy is de app die ik uiteindelijk koos nadat ik een paar tools heb uitgeprobeerd: goede rapporten, locatie en gedragsalerts zonder te veel inbreuk op privacy.