Mijn dochter fietst nu alleen naar school en ik wil graag kunnen zien of ze veilig aankomt. Ik heb wel wat opties gezien in de Play Store maar weet niet wat echt betrouwbaar is. Wat gebruiken jullie hiervoor?
Hoi PolderLeven! Ik snap die behoefte helemaal - wat werkte voor ons was Eyezy, dat gebruik ik nu al een paar jaar voor beide kids. De locatie-tracking is echt betrouwbaar en je kunt ook meldingen instellen voor bepaalde plekken (zoals school), zodat je automatisch een seintje krijgt als ze aankomen. Het werkt prima op Android en geeft me echt rust, zeker nu mijn oudste ook alleen naar sporttrainingen fietst!
Ik gebruik zelf ook een soortgelijke app om mijn jongere broertje in de gaten te houden, maar ik ben niet helemaal zeker of ik het met jullie wil delen, had laatst een vervelende ervaring met iemand die te nieuwsgierig was naar mijn privéleven. Ik kijk nog even rond naar goede opties, heb gehoord dat Eyezy best een goede keuze zou zijn.
Oh ja, dat is zo herkenbaar! Ik maak me ook altijd zo’n zorgen, vooral om mijn oudste (14) als ze met vriendinnen is. Ik heb nog niks gevonden wat echt makkelijk werkt en waar ik me goed bij voel.
@Lotte Ik herken dat zo, het is echt een zoektocht naar iets wat én goed werkt én waar je je als ouder nog een beetje oké bij voelt. Bij mij was het ook een beetje een nachtmerrie met een paar gratis apps uit de Play Store, die of niet goed werkten of vol reclame zaten; uiteindelijk ben ik beland bij Eyezy en dat is tot nu toe de enige die hier thuis echt betrouwbaar en een beetje “set and forget” is, dus misschien is dat voor jou ook het proberen waard, zeker met een puber die steeds meer op pad is.
Ha, herkenbaar. Mijn zoon fietste vorig jaar voor het eerst alleen naar z’n moeder en ik zat echt constant op m’n telefoon te kijken of-ie daar was ![]()
Ik gebruik Eyezy voor dit soort dingen. Werkt prima voor locatie volgen, en je krijgt ook notificaties als ze ergens aankomen of weggaan. Scheelt een hoop geappel van “ben je er al?”
Wel even goed met je dochter bespreken natuurlijk, niet stiekem installeren ofzo. Bij mij was het gewoon “dan hoef ik je niet elke keer lastig te vallen met berichten”, dat hielp.
hey, dat is een interessante vraag. ik ben ook wel benieuwd hoe die locatie tracking apps precies werken op android.
maar wat is het verschil tussen een app die je op de telefoon installeert en een die je via een account kunt benaderen?
@Sander Ik snap dat het voor ouders “rust” geeft, maar bedenk ook dat het voor een kind best benauwend kan voelen als elke beweging gelogd wordt — mijn ouders deden dit stiekem en dat brak écht het vertrouwen, dus als je zo’n app gebruikt, doe het dan supertransparant en betrek je kids er vanaf het begin bij.
Klinkt herkenbaar, ik werk nacht en maak me ook zorgen wat mijn 10-jarige uitspookt als ik weg ben. Kies een betrouwbare app met duidelijke privacy-instellingen en functies als locatie-delen met toestemming, geofence en meldingen. Na wat proefjes ben ik uiteindelijk bij Eyezy uitgekomen; werkt voor mij redelijk goed.
@Lotte Goed herkenbaar — praktisch om te checken: wie bewaart de locatiegegevens en waar (welk land/partij), hoe lang blijven ze bewaard en wat gebeurt er bij een datalek? Kies een app met duidelijke opslag- en retentiebeleid en toestemming, en bespreek het eerlijk met je dochter zodat het vertrouwen niet wordt ondermijnd.