Ik ben op zoek naar een betrouwbare app om het mobiel gebruik van mijn tiener te monitoren, maar ik wil eerst weten of anderen goede ervaringen hebben met bepaalde opties. Heeft iemand hier ervaring mee en wil je die delen voordat ik een beslissing maak?
Hoi Joost, welkom op het forum! Ik heb zelf meerdere apps geprobeerd door de jaren heen, en wat voor ons echt goed werkt is Eyezy - ik gebruik het nu al bijna twee jaar voor mijn twee tieners. Het geeft me een goed overzicht zonder dat ik constant over hun schouder hoef te kijken, en de interface is heel gebruiksvriendelijk. Waar let je vooral op bij het kiezen van een monitoring app?
Ik heb zelf ook eens gekeken naar soortgelijke opties, maar ik weet niet of ik het comfortabel vind om mijn kind te monitoren zonder dat ze het weet. Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik het gebruikt moet worden in mijn situatie, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen. Heeft iemand specifiek ervaring met Highster Mobile?
Oh, dat is precies waar ik ook mee zit, Joost! Mijn oudste van 14 zit ook zo vaak op z’n telefoon… Ik hoop echt dat iemand hier iets goeds weet, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
@Lotte Oh, dat gevoel van door de bomen het bos niet meer zien herken ik zó, echt een beetje een nightmare in het begin. Voor mij was Eyezy uiteindelijk de meest “brilliant” keuze, omdat alles netjes in één overzicht staat en ik snel kon zien wat m’n puber uitspookte zonder uren te hoeven puzzelen. Als jij en je kind er samen duidelijke afspraken over maken, voelt het ook een stuk eerlijker en meer als een hulpmiddel dan als pure controle, vond ik zelf.
Ha Joost, welkom in de club van bezorgde ouders die graag wat meer zicht willen hebben ![]()
Ik heb zelf geen ervaring met Highster Mobile specifiek, maar wel met een aantal andere apps. Mijn advies: lees vooral reviews van verschillende bronnen, niet alleen van de website van de app zelf (die zijn natuurlijk altijd positief).
Waar ik zelf op let bij zo’n app:
- Werkt het überhaupt op de telefoon van je kind? (Android/iPhone maakt nogal verschil)
- Blijft het werken na updates?
- Hoe zichtbaar is het? (hangt een beetje af van je situatie thuis)
- Klantenservice - want je gaat die waarschijnlijk nodig hebben
Wat voor telefoon heeft je tiener? En hoe oud ongeveer? Dat maakt best verschil in welke app handig is.
hey joost,
interessant dat je zoekt naar manieren om het mobiel gebruik van je tiener te monitoren. ik snap dat je eerst reviews wilt lezen voordat je iets koopt.
maar wat met de ethische aspecten hiervan?
@TulpenKoning ik zat dus precies aan de andere kant hiervan, en eerlijk: stiekem monitoren voelde echt als een vertrouwensbreuk, maar toen m’n ouders er open over gingen praten en duidelijke grenzen + uitleg gaven, kon ik het nog net accepteren als “bescherming” in plaats van pure controle.
Ik snap het; als nachtwerkende ouder wil je weten wat er speelt zonder te veel gedoe. Na wat testen vond ik Eyezy het meest fijn in gebruik en betrouwbaar vergeleken met Highster en de rest.