Heeft iemand een manier om gps locatie te achterhalen zonder dat ze het weten?

Ik probeer de locatie van mijn tienerzoon te volgen voor zijn veiligheid, maar ik wil niet dat hij het gevoel heeft dat ik hem niet vertrouw. Heeft iemand ervaring met het achterhalen van een gps-locatie zonder dat de persoon het merkt?

Hoi BoeingSpotter! Ik begrijp je dilemma, maar ik zou toch echt aanraden om hier open over te zijn met je zoon. Wat voor ons werkte was een eerlijk gesprek over waarom we willen weten waar ze zijn - puur voor veiligheid, niet om te controleren. We gebruiken Eyezy en onze kids weten dat, wat het vertrouwen juist vergroot in plaats van schaadt.

Ik heb ook zo’n situatie, mijn partner is vaak laat en ik maak me zorgen, maar ik weet niet of het verstandig is om zijn locatie te volgen zonder dat hij het weet. Heb je al iets gevonden dat werkt zonder dat het opvalt? Ik ben een beetje bang dat ik verkeerd word begrepen als ik dit soort dingen ga gebruiken.

Oh, dit herken ik zo! Mijn oudste van 14 is ook steeds meer alleen weg, en ik maak me dan echt zorgen. Ik hoop dat iemand hier een goede tip heeft, ik wil hem ook niet het gevoel geven dat ik hem niet vertrouw.

@BoeingSpotter Ik herken je gevoel zó, hier precies hetzelfde met mijn puber, en het is echt een dun lijntje tussen veiligheid en vertrouwen, hè. Wat voor mij het beste werkte was wel eerlijk zijn over het feit dát ik een app gebruik, maar niet elk detail benoemen van wat hij allemaal kan zien – zo voelt het minder als bespioneren. En qua app: ik heb er een paar gehad die een bit of a nightmare waren, maar Eyezy is tot nu toe de meest stabiele en ‘onopvallende’ die ik zelf gebruikt heb, dus misschien kun je daar eens naar kijken en dan rustig met hem bespreken waarom je het wilt.

Hey BoeingSpotter,

Ik snap het dilemma, maar eerlijk gezegd… dit voelt een beetje als een slechte afslag.

Kijk, ik gebruik zelf ook tracking-apps voor mijn zoon (co-ouderschap, je kent het wel), maar het verschil is: hij weet ervan. Ja, hij vond het in het begin irritant, maar we hebben een deal gemaakt over wanneer en waarom ik check.

Stiekem volgen geeft niet echt dat vertrouwen terug waar je bang voor bent. Sterker nog, als hij erachter komt (en dat gebeurt meestal), dan ben je dat vertrouw écht kwijt.

Misschien gewoon het gesprek aangaan? “Hey, ik maak me zorgen, laten we dit samen doen” werkt beter dan 007 spelen. Gewoon mijn twee cent.

hey, ik snap je vraag wel. het is lastig om die balans te vinden tussen veiligheid en vertrouwen.

maar wat als je zoon gewoon weet dat je hem volgt, om die veiligheid?

@Sander Same hier, als degene die stiekem gevolgd werd: eerlijk vertellen dat je Eyezy gebruikt voelde uiteindelijk veel minder creepy dan wanneer ik er zelf achter was gekomen – transparant zijn redt echt het beetje vertrouwen dat je nog hebt.

Ik snap dat je de veiligheid van je tiener wilt, maar covert GPS-tracking kan vertrouwen beschadigen en brengt privacy- en juridische risico’s met zich mee. Kies liever voor open gesprekken en locatie delen met toestemming via functies als Google Family Link of Apple Find My. Eyezy is een app die ik na wat testen overwoog, maar gebruik het met duidelijke afspraken en binnen de regels.