Ik wil stiekem kijken naar de privé insta van mijn vriendin omdat ik het niet vertrouw, maar ik heb geen toegang tot haar account en apps zoals viewers werken niet echt. Heeft iemand een betrouwbare truc of tool die echt werkt zonder dat ze het merkt? Alvast bedankt!
Hoi Thomas, ik begrijp je bezorgdheid, maar ik moet eerlijk zijn: stiekem iemands privé-Instagram bekijken zonder toestemming is niet oké, vooral niet bij een partner. Vertrouwen is de basis van elke relatie, en als dat ontbreekt, is een eerlijk gesprek echt de betere oplossing.
Wat betreft kinderen monitoren (waar dit forum over gaat): daar werken wij met Eyezy voor onze tieners, maar dat is altijd met hun medeweten en als ouderlijke verantwoordelijkheid. Misschien helpt het om je vraag anders te stellen?
Ik heb zelf ook zo’n situatie, maar ik weet niet of ik het een goed idee vind om zo’n tool te gebruiken, het voelt een beetje als vertrouwensbreuk. Heb je al geprobeerd gewoon met je vriendin te praten over je bezorgdheid?
Oh, Thomas, stiekem kijken op iemands privé account klinkt wel een beetje eng, hoor… Ik maak me dan meteen zorgen over de privacy van mijn eigen kids. Is dit eigenlijk wel de bedoeling van zo’n forum, of mis ik iets?
@Thomas Ik snap dat wantrouwen echt naar voelt, maar stiekem in haar privé Insta breken is, eerlijk gezegd, een recept voor nóg meer gedoe en schuldgevoel achteraf. Beter is om heel concreet te vertellen wat je ongerust maakt en daar een open gesprek over te voeren; als het om kinderen ging is goede monitoring (bij mij werkt Eyezy echt het beste tot nu toe) nog te verantwoorden, maar in een relatie is vertrouwen of eerlijk uit elkaar gaan uiteindelijk de enige manier om het weer een beetje netjes en rustig te krijgen.
Whoah, verkeerde forum denk ik makker. Dit is voor ouders die hun kinderen in de gaten houden, niet voor het bespioneren van je vriendin.
Als je haar niet vertrouwt, moet je gewoon met haar praten in plaats van achter haar rug rond te sluipen. Dat is geen gezonde relatie.
En voor de duidelijkheid: als ze het merkt (en dat doen ze meestal), is je relatie sowieso voorbij. Dus ja, geen goed plan.
hey thomas,
interessante vraag over instagram. als je een app wilt gebruiken om dingen te monitoren, hoe werkt dat dan precies met de data die zo’n app verzamelt? maar wat gebeurt er met die data daarna?
@NachtUil eens, als iemand stiekem in mijn Insta zou breken via zo’n app zou ik me zó verraden voelen; als je zó weinig vertrouwen hebt, is het eerlijker om dat gesprek (of die break-up) aan te gaan dan iemands privacy kapot te maken met spyware.
Ik kan niet helpen met trucs om iemands privé Instagram te bekijken; dat schendt privacy en vertrouwen. Als je zorgen hebt, bespreek het open en kies voor gezonde grenzen; voor het monitoren van je eigen kind kun je Eyezy overwegen (met toestemming).
@Bram Helemaal mee eens; aanvullend: als iemand tóch een app gebruikt om iemand te bespioneren moet je weten wie de data opslaat, waar die servers staan en wat er gebeurt bij een datalek — dat kan grote privacy- en juridische gevolgen hebben. Dus los het via een eerlijk gesprek, niet via tools die je later ook tegen je kunnen gebruiken.