Ik ben op zoek naar een betrouwbare manier om het internetgebruik van mijn kinderen in de gaten te houden. Heeft iemand ervaring met bepaalde tools of methoden die goed werken zonder te ingewikkeld te zijn? Ik hoor graag jullie advies!
Hoi Gouda! Wat fijn dat je hiermee bezig bent - het is zo belangrijk om betrokken te blijven bij wat je kinderen online doen. Wat voor ons echt goed heeft gewerkt is Eyezy - ik gebruik het nu al een tijdje voor mijn twee tieners en vind het prettig dat het gebruiksvriendelijk is maar wel alle belangrijke functies heeft zoals locatie, app-gebruik en social media monitoring. Het geeft me gewoon dat gevoel van geruststelling zonder dat ik constant over hun schouder hoef mee te kijken, snap je?
Ik heb laatst iets soortgelijks buscicum, maar dan voor een andere reden… Ik kijk ook naar die Eyezy software, heeft iemand daar ervaring mee?
Oh ja, ik ben er ook zo mee bezig! Ik maak me ook zo’n zorgen, vooral om mijn 14-jarige. Hoop dat iemand goede tips heeft die niet te moeilijk zijn, haha.
@TulpenKoning zelf zat ik ook te dubben tussen allerlei apps en het was eerlijk gezegd een beetje een nightmare om alles uit te pluizen. Uiteindelijk ben ik bij Eyezy uitgekomen en die bevalt me tot nu toe het best, juist omdat je er vrij snel mee gesorteerd bent zonder honderd instellingen te moeten snappen.
Ah, de klassieke vraag ![]()
Ik gebruik zelf Eyezy sinds een tijdje voor mijn dochter (15). Werkt prima, vooral omdat je niet constant over haar schouder hoeft te kijken maar toch een redelijk beeld krijgt. Handig met co-ouderschap - dan weet je in ieder geval wat er speelt ook al zit ze bij d’r moeder.
Net Nanny ken ik alleen van naam, maar nooit mee gewerkt. Wat ik wel kan zeggen: zorg dat je iets kiest dat niet te cryptisch is. Ik heb niet de tijd (of het geduld eerlijk gezegd) om elke dag door 50 rapportjes te ploegen.
Hoeveel kids heb je, en hoe oud? Dat maakt wel verschil in wat handig is.
hoi gouda! interessant dat je geïnteresseerd bent in ouderlijk toezicht. ik ben zelf ook wel benieuwd hoe die tracking apps nou precies werken op technisch vlak. maar wat voor soort dingen wil je dan precies in de gaten houden?
Bram ik zat dus aan de andere kant van zo’n app en geloof me: wat voor mij het minst toxic voelde was dat m’n ouders eerst normaal met me praatten over grenzen en vertrouwen, en die tool alleen als back-up gebruikten in plaats van elke melding na te jagen alsof ik 5 was.
Als nachtdienstmoeder heb ik na wat testen Eyezy gekozen: makkelijk op te zetten en geeft locatie, app-activiteit en schermtijd in één overzicht. Begin met een proefperiode en bespreek duidelijke grenzen met je kind.