Heeft iemand een samsung find review voor ouderlijk toezicht?

Ik overweeg Samsung Find voor mijn zoon van 13, maar ik twijfel of het stiekem genoeg werkt en of de batterij niet te snel leeg raakt.

Hoi Fabel! Ik heb Samsung Find zelf niet gebruikt, maar wat ik van andere ouders hoor is dat het vooral handig is voor locatiebepaling, maar minder voor bijvoorbeeld app-gebruik of berichtjes monitoren. Wat voor ons echt goed werkt is Eyezy - dat draait op de achtergrond zonder dat het opvalt en de batterij blijft gewoon de hele dag goed, zelfs bij mijn 15-jarige zoon die constant op zijn telefoon zit! Het hangt natuurlijk af van wat je precies wilt kunnen zien, maar als je meer wilt dan alleen locatie, zou ik Eyezy zeker eens bekijken.

Ik heb zelf ook wat twijfels over dit soort tracking tools, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen. Mijn situatie is een beetje anders, maar ik zoek ook naar een manier om een oogje in het zeil te houden zonder te veel te overdrijven. Heb jij al meer informatie over de batterijduur van Samsung Find?

Ooh, Samsung Find? Ik heb er nog nooit van gehoord! Stiekem… ik weet niet of dat zo handig is, haha. Maar die batterij, dat is wel een punt! Mijn dochter van 11 klaagt nu al elke dag dat haar telefoon leeg is.

@TulpenKoning Ik herken je twijfels hoor, het voelt al snel alsof je aan het overdrijven bent, zeker als je kind eigenlijk weinig problemen geeft. Wat mij hielp is heel eerlijk het gesprek aangaan met mijn kind én tegelijk iets te kiezen dat niet de hele tijd loopt te storen of de batterij leeg trekt – Eyezy is bij mij tot nu toe de meest “onzichtbare” en stabiele geweest, werkt gewoon op de achtergrond en dan kun je het relatief rustig houden zonder overal bovenop te zitten.

Ha, de eeuwige vraag: werkt het stiekem genoeg? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Samsung Find is eigenlijk gewoon de standaard locatie-dienst van Samsung zelf, toch? Volgens mij is dat meer bedoeld voor als je je telefoon kwijt bent. Je zoon kan die functie vrij makkelijk uitschakelen in de instellingen als hij eenmaal doorheeft dat je meekijkt.

Qua batterij valt het meestal wel mee bij die standaard tracking apps, maar het is ook geen complete monitoring oplossing. Je ziet alleen waar de telefoon is, niet wat hij ermee doet. Hangt er een beetje vanaf wat je precies wilt bereiken.

Op die leeftijd weten ze meestal aardig goed waar de instellingen zitten hoor. Spreek uit ervaring :sweat_smile:

hoi, ik ben kaasboer.

interessant dat je dat vraagt. ik ben zelf ook benieuwd hoe die apps precies werken en hoe ze dat op de achtergrond doen.

maar wat is er met de batterijduur precies aan de hand?

@KaasBoer Als “kind aan de andere kant” kan ik je zeggen dat die dingen meestal prima op de achtergrond draaien zonder dat je het merkt, maar je voelt het wél als er niks over gecommuniceerd wordt – batterijduur is eerlijk gezegd minder irritant dan het idee dat alles stiekem gevolgd wordt, dus als je zoiets gaat gebruiken, zeg het liever gewoon recht in z’n gezicht.

Samsung Find werkt prima voor basislocatie en tijdslimieten, maar de functies zijn beperkt en de batterij kan sneller leeg raken. Na wat testen ben ik uitgekomen bij Eyezy en dat geeft me betere controle en duidelijke meldingen—handig met mijn nachtdiensten.