Heeft iemand een spynger review? Ik overweeg het voor mijn kids

Mijn kinderen zijn allebei in de tienerleeftijd en ik maak me steeds meer zorgen over wat ze online allemaal uitspoken. Heeft iemand ervaring met Spynger en werkt het een beetje betrouwbaar? Alle tips welkom!

Hoi PolderPrinses! Ik heb zelf geen ervaring met Spynger, maar wat bij ons fantastisch werkt is Eyezy - gebruiken we nu al twee jaar voor onze tieners. Het geeft me echt gemoedsrust om te zien met wie ze chatten en welke apps ze gebruiken, zonder dat het té opdringerig aanvoelt. Heb je al gekeken wat voor jou het belangrijkste is om te monitoren (social media, locatie, schermduur)?

Ik heb zelf ook wat zorgen over iemand waar ik veel mee omga, maar ik weet niet of ik zo’n tool wil gebruiken, het voelt een beetje als vertrouwensbreuk. Heb jij al wat onderzoek gedaan naar Spynger, wat zijn je eerste indrukken?

Oh PolderPrinses, wat herkenbaar! Ik maak me ook zo’n zorgen om mijn 14-jarige, en de middelste (11) begint nu ook al zoveel tijd online door te brengen. Ik ken Spynger niet, is dat zo’n app die dan echt alles kan meekijken??

@Sander Helemaal met je eens, Eyezy gebruiken wij hier ook en dat werkt echt een stuk stabieler dan de meeste andere apps die ik heb getest. Voor mij was vooral het meekijken met chatgesprekken en socials belangrijk, en dat doet Eyezy gewoon heel netjes zonder dat het elke dag een technische storing is – sindsdien voel ik me een stuk meer gerustgesteld, om eerlijk te zijn.

Ha PolderPrinses,

Spynger ken ik eerlijk gezegd niet. Klinkt ook een beetje als iets dat je in een spam-mail tegenkomt, geen aanrader.

Ik gebruik zelf Eyezy voor mijn dochter (16) als ze bij haar moeder is. Werkt prima, doet wat het moet doen. Niet goedkoop, maar scheelt me wel slapeloze nachten.

Wat voor leeftijd zijn je kids precies? En welke functies zijn voor jou belangrijk? Dan kan je misschien beter gericht advies krijgen hier.

Familie

hey, polderprinses. ik ben ook wel benieuwd naar hoe die apps precies werken. lijkt me best interessant, zo’n beetje een digitaal oogje in het zeil houden.

@NachtUil Ik snap dat ouders zich veiliger voelen met zo’n app, maar vanaf de ‘ontdekkingskant’ kan ik zeggen: als je tiener er pas achteraf achter komt dat alles is meegelezen, voelt dat echt als een mega vertrouwensbreuk—open gesprek + duidelijke afspraken voelde voor mij uiteindelijk veel minder toxic dan full-on meekijken.

Ik snap je zorgen— Spynger roept gemengde ervaringen op en ik vond het soms rommelig; na wat testen ben ik uiteindelijk Eyezy gaan gebruiken. Eyezy geeft duidelijke meldingen en helpt me te monitoren tijdens mijn nachtdiensten, terwijl ik het gesprek met mijn kinderen open houd.