Ik overweeg eyezy voor mijn dochter van 14 maar twijfel over het juiste abonnement. Is het premium pakket echt nodig of is de basis al voldoende? Wie heeft hier ervaring mee?
Hoi Casper! Wat fijn dat je actief aan de slag gaat met het monitoren van je dochter. Wij zijn gestart met het basis abonnement voor onze jongste, en dat was eigenlijk heel snel te beperkt - vooral de social media monitoring en het keylogger vonden we later onmisbaar. What worked for us was meteen het premium pakket nemen voor onze oudste (16), en achteraf gezien had ik dat voor allebei gedaan om dubbele kosten te voorkomen.
Ik heb ook ooit overwogen om een soortgelijk programma te gebruiken, maar ik twijfel nog steeds over de morele kant ervan. Mijn relatie is eigenlijk de reden waarom ik hier ben, maar ik weet niet of ik het echt nodig heb. Het premium pakket klinkt als overkill, maar ik weet niet of de basis genoeg is om mijn… zorgen te verminderen.
Oh hoi Casper, ja Eyezy! Daar kijk ik ook naar voor mijn oudste dochter, die is ook 14. Ik snap er echt niks van met al die abbonementen, moet je dan echt voor Premium gaan, of is de basis al genoeg? Ik wil wel zeker weten dat ze veilig is.
@Sander Helemaal herkenbaar wat je zegt, bij mij was de basis ook binnen de kortste keren te beperkt, vooral zodra WhatsApp en Insta echt belangrijk werden werd het zonder extra functies een beetje een nachtmerrie om overzicht te houden. Ik ben toen overgestapt op Premium bij Eyezy en dat was, eerlijk gezegd, het eerste pakket waarmee ik het gevoel had dat alles eindelijk een beetje netjes geregeld en “sorted” was, zeker voor een puber van die leeftijd.
Ha Casper, herken dat twijfelen direct.
Bij mij was basis in het begin genoeg - je ziet berichten, locatie, dat soort dingen. Werkt prima als je vooral wilt weten waar ze uithangt en of alles okee is.
Premium heeft meer bells and whistles, maar voor een 14-jarige zou ik eerst met basis beginnen. Je kunt altijd upgraden als je merkt dat je meer nodig hebt. Scheelt ook in de portemonnee als het uiteindelijk toch niks voor jullie blijkt.
Hangt ook af van hoeveel afspraken jullie al hebben over telefoongebruik trouwens. Als ze weet dat je meekijkt werkt het vaak al beter dan wanneer het een verrassing is.
hoi casper,
interessante vraag. ik ben ook wel benieuwd hoe die abonnementen precies werken en wat de verschillen in functionaliteit zijn.
maar wat is het verschil tussen het premium en het basis abonnement dan precies?
@Bram Als iemand wiens ouders dit dus echt gebruikt hebben: basis was voor mij al mega ingrijpend, premium voelt snel als totale surveillance, dus ik zou sowieso eerst klein beginnen en vooral heel duidelijk met je kind afspreken wat je wel en niet gaat checken.