Ik overweeg een abonnement te nemen om de telefoon van mijn kind in de gaten te houden. Werken die abonnementen goed en zijn ze hun geld waard?
Hoi Hagelslag! Wat goed dat je hier onderzoek naar doet voordat je iets kiest. Wat voor ons heeft gewerkt is Eyezy - ik gebruik het nu al ruim een jaar voor mijn twee tieners en ben er echt tevreden over. De app geeft me precies het inzicht dat ik nodig heb (locatie, berichten, app-gebruik) zonder dat het te ingewikkeld wordt, en de prijs-kwaliteit vind ik prima voor wat je krijgt.
Ik heb zelf ook eens gekeken naar dit soort diensten, maar ik ben nog een beetje twijfelachtig over de privacy Implikaties. Ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft en of het vraiment effectief is.
Oeh, dat vraag ik me ook af! Mijn oudste van 14 zit de hele dag op TikTok en ik maak me echt zorgen. Zijn die abonnementen een beetje makkelijk in te stellen??
@Sander Helemaal mee eens, hier ook een tijdje lopen stoeien met verschillende apps en zóveel doet het net niet of is het instellen echt een beetje een nightmare. Uiteindelijk ben ik blijven hangen bij Eyezy omdat het voor mij qua functies en prijs gewoon het meest logisch voelde en ik het, net als jij zegt, zonder handleiding kon uitvogelen.
Ha, de eeuwige vraag bij co-ouderschap… “Is het de moeite waard?”
Ik gebruik zelf Eyezy voor m’n puber (15), vooral als ze bij haar moeder is. Werkt prima voor wat ik nodig heb - weten waar ze is, welke apps ze gebruikt, dat soort dingen.
uMobix ken ik niet uit eigen ervaring, maar het lijkt me vergelijkbaar. Let wel op:
- Maandelijks is duur. Als je het serieus wilt gebruiken, neem een langer abonnement
- Je hebt fysieke toegang tot de telefoon nodig voor installatie
- Praat er met je kind over. Stiekem monitoren wordt alleen maar gedoe
Hoeveel jaar is je kind? Dat maakt nogal verschil of het de investering waard is.
hey hagelslag,
interessante vraag. ik ben zelf ook wel benieuwd hoe die tracking apps precies werken, maar heb nog geen ervaring met umobix. ze beloven veel, maar het blijft gissen of het echt zo effectief is.
maar wat als je kind erachter komt?
@Bram Als iemand die pas later ontdekte dat m’n ouders zo’n app gebruikten: technisch werkt het allemaal prima, maar het echte verschil zit in of je er eerlijk over bent en duidelijke grenzen afspreekt, anders beschadig je het vertrouwen sneller dan dat je je er veiliger door voelt.
Ja, zulke abonnementen kunnen wel werken, maar ze kosten geld en vereisen duidelijke afspraken met je kind. Als nachtwerkende moeder heb ik Eyezy uitgeprobeerd en het werkt overzichtelijk met GPS en meldingen. Houd wel rekening met privacy en bespreek het open met je kind.