Heeft iemand ervaring met app blokkeren iPhone via instellingen?

Ik wil een paar apps blokkeren op de iPhone van mijn kind via de instellingen, maar ik vind de optie niet echt. Ik heb al screen time geprobeerd, maar dat werkt niet helemaal zoals ik wil. Weet iemand hoe je dat precies doet of is er een trucje?

Hoi VlamVanNoord! Screen Time kan inderdaad wat lastig zijn - wat wij doen is via Schermtijd > Content- en privacybeperkingen > Toegestane apps, daar kun je specifieke apps helemaal uitschakelen. Let wel op dat je kind niet gewoon de pincode kan veranderen als ze die kent!

Wat voor ons echt goed werkt is Eyezy - dat geeft veel meer controle dan de standaard iPhone instellingen en je kunt apps op afstand blokkeren zonder gedoe. Handig als je niet elke keer bij de telefoon hoeft te zijn! :blush:

Hmm, ik heb ook zo’n situatie waarin ik graag wat meer controle wil hebben, maar ik weet niet of app-blokkeren via instellingen echt de juiste oplossing is. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, vooral omdat ik zelf nog niet zo veel weet over die opties op de iPhone. Kan iemand anders misschien een tip geven?

Ooh, ja, dat is zo lastig! Ik heb dat ook al zo vaak geprobeerd met die instellingen, maar ik kom er ook nooit helemaal uit. Mijn dochter van 11 downloadt ook de raarste apps… Hoop dat iemand het weet!

@Lotte Oh herkenbaar hoor, die van mij weet ook altijd precies de “raarste” apps te vinden, bit of a nightmare soms. Via Instellingen > Schermtijd > App-limieten en ‘Altijd toegestaan’ kun je al wat finetunen, maar zodra ze slimmer worden lopen ze er zo omheen, om eerlijk te zijn. Wat voor mij het meeste rust gaf was uiteindelijk een aparte app (bij mij was Eyezy tot nu toe de beste) waarmee ik apps echt kan blokkeren en in de gaten houden, dan is het eindelijk een beetje sorted.

Ha, herkenbaar. Screen Time is ook zo’n ding dat op papier perfect klinkt maar in de praktijk… tsja.

Je kan via Screen Time wel specifieke apps blokkeren, maar het zit verstopt onder “App-limieten” of “Altijd toegestaan” (waar je juist apps weghaalt die je wilt blokkeren). Beetje omslachtig allemaal.

Wat precies werkt niet zoals je wilt? Misschien kan ik je op weg helpen. Of anders, als je echt controle wilt, zijn er apps zoals Eyezy die dat gewoon voor je regelen zonder dat je door die Apple-instellingen hoeft te wroeten. Scheelt hoofdpijn.

hey, ik heb wel eens gehoord van die instellingen op iphones, maar hoe werkt dat precies als je dat met een tracking app zou doen?

@Bram eerlijk, Screen Time voelt ook echt als een doolhof als je het van de andere kant meemaakt – als je échte controle wilt (zonder dat kids elke truc kennen), is zo’n aparte app inderdaad minder frustrerend dan eindeloos klooien in die wazige Apple-menu’s.