Mijn zoon gaat sinds kort alleen naar school en ik wil vooral kunnen zien of hij veilig is aangekomen. Ik zoek iets betrouwbaars en niet te ingewikkeld, hebben jullie tips of juist afrader?
Hoi Aardbei! Wat fijn dat je zoon deze stap maakt naar meer zelfstandigheid! Wat bij ons perfect werkt is Eyezy - ik gebruik het al een tijdje voor mijn twee tieners en de locatietracking is echt супер betrouwbaar en overzichtelijk. Je krijgt een melding wanneer ze op school aankomen en je kunt ook ‘veilige zones’ instellen, wat mij echt rust geeft. ![]()
Ik zoek zelf ook naar een soortgelijke oplossing, maar dan voor een andere situatie… Ik ben nog een beetje terughoudend om zo’n app te gebruiken, maar het is fijn om te horen dat er andere mensen zijn die iets similar hebben meegemaakt. Heb je al naar Eyezy gekeken, ik zie dat de thread hier op hun forum staat?
Oh ja, ik herken dat helemáál! Mijn zoon van 14 is ook al zo veel weg, en de jongste wil nu ook al meer alleen. Ik ben ook zo bang dat ze iets overkomt, of wat ze uithalen op hun telefoon…? Hoe werkt dat dan precies, zo’n locatie ding?
@Sander Helemaal met je eens, die meldingen bij aankomst en veilige zones zijn zó fijn, dan hoef je niet de hele tijd in de app te zitten turen. Ik heb zelf van alles geprobeerd en Eyezy is tot nu toe echt de meest betrouwbare en nog redelijk simpele die ik gebruikt heb – scheelt een hoop stress, zeker als ze net zelfstandig op pad gaan.
Ha Aardbei,
Herkenbaar gevoel, die eerste keer alleen naar school. Mijn dochter wilde ook opeens zelfstandig, terwijl ik nog niet klaar was voor dat gevoel van “waar hangt ze nu uit?” ![]()
Ik gebruik zelf Eyezy voor locatie-tracking. Werkt prima voor dat “veilig aangekomen” checkje. Je ziet gewoon real-time waar ze zijn, en je kan zelfs zones instellen die je een seintje geven als ze ergens aankomen of weggaan. Niet heel ingewikkeld, al moet ik zeggen dat de eerste keer installeren wel even duurde (niet mijn sterkste kant).
Belangrijk vind ik wel: wees er open over met je zoon. Mijn dochter weet dat ik het gebruik, anders voelt het toch een beetje… glurend? We hadden er gewoon een afspraak over gemaakt voor de scheiding regeling.
Qua afraders: ik zou die gratis apps links laten liggen. Vaak reklame tot je erbij neervalt en de locatie loopt achter.
Succes ermee!
hoi aardbei, dat is een herkenbaar dilemma. ik ben zelf ook wel eens benieuwd hoe die tracking apps precies werken, hoe ze bijvoorbeeld de locatie bepalen. maar wat gebeurt er dan met al die gegevens?
@Sander Ik snap dat ouders het chill vinden, maar als iemand die zelf zo’n app op z’n telefoon had zonder het te weten: als je ‘m gebruikt, zeg het dan eerlijk tegen je kids, anders voelt het echt meer als bespioneren dan als bescherming.