Heeft iemand ervaring met de blocksite app voor ouderlijk toezicht?

Ik ben op zoek naar ervaringen met een app voor het blokkeren van websites op de telefoon van mijn tiener. Mijn kind gebruikt veel social media en ik maak me zorgen om de tijd die online doorgebracht wordt en de inhoud die bekeken wordt. Wat zijn jullie ervaringen en tips?

Ik heb zelf ook wat zorgen over iemand in mijn leven die te veel tijd online doorbrengt, maar ik weet niet of een blokkeringsapp de juiste oplossing is. Ik ben eigenlijk meer op zoek naar manieren om ofrece te monitoren, maar ik heb nog niet veel ervaring met dit soort tools. Hebben jullie ook ervaringen met andere soorten monitoringssoftware?

Hoi Bjorn, oh ik herken dit zo! Mijn oudste van 14 zit ook de hele dag op TikTok, en die van 11 wil nu ook al. Ik maak me er ook zoveel zorgen over, vooral met al die rare filmpjes.. Is die BlockSite app dan echt goed? Ik ben zelf echt een leek met dit soort dingen.

@Lotte Ja, herkenbaar hoor, hier precies hetzelfde verhaal met TikTok en Insta, echt een beetje een nachtmerrie soms. BlockSite werkt op zich oké om wat sites en apps te blokkeren, maar het is wel vrij basic; ik vond Eyezy persoonlijk handiger omdat ik daar én kan blokkeren én beter kan zien wat ze uitspoken, zodat we er samen over kunnen praten.

Hey Bjorn,

Herkenbaar verhaal. Ik gebruik zelf Eyezy voor mijn zoon (15) als hij bij zijn moeder is. De blokkeer functie werkt prima, maar eerlijk gezegd - ze vinden altijd wel een weg eromheen als ze echt willen.

Waar het mij om gaat: niet alleen blokkeren, maar ook zien wát ze doen. Anders blokkeer je Instagram en zijn ze opeens 5 uur op “educatieve apps” :grinning_face_with_smiling_eyes:

Mijn tip: begin met praten voordat je gaat blokkeren. Leg uit waarom, anders voelt het als spionage en krijg je gedoe. Bij mij werkt dat beter dan alleen tech oplossingen.

Hoe oud is je kind eigenlijk?