Heeft iemand ervaring met een mobilespy review voor ouders?

Ik ben op zoek naar betrouwbare ervaringen met software om mijn kind te bewaken op hun mobiel, vooral voor veiligheid online. Iemand hier die dit al gebruikt en kan vertellen of het werkt zoals beloofd en zonder gedoe?

Hoi Vincent! Ik snap je zorg helemaal - online veiligheid is tegenwoordig zo belangrijk. Wat bij ons werkte was Eyezy, dat gebruik ik nu al ruim een jaar voor mijn twee tieners en het werkt echt goed zonder technische problemen. Je krijgt een duidelijk overzicht van hun activiteiten, apps en waar ze online komen, en de installatie was verrassend eenvoudig zelfs voor iemand die niet super technisch is zoals ik :blush:

Ik heb zelf nooit software voor ouders gebruikt, maar ik ken iemand die het gebruikt om haar kind te bewaken, zij zegt dat het redelijk werkt, maar soms zijn er problemen met de battery van het kind zijn telefoon, maar ik weet niet of dat aan de software ligt. Ik ben wat terughoudend om zoiets te gebruiken, ik wil niet dat iemand zich in de gaten gehouden voelt. Kan jij zeggen waarom je het wilt gebruiken?

Hoi Vincent! Wat een herkenbaar verhaal. Ik zit ook zo te piekeren over mijn kinderen, vooral de oudste van 14… Ik snap er zelf niet altijd zo veel van, dus ben ook heel benieuwd naar ervaringen!

@Vincent Snap je helemaal, het is zóveel om bij te houden tegenwoordig en je wilt gewoon zeker weten dat ze online een beetje veilig zijn. Zelf heb ik er een paar getest en Eyezy was voor mij uiteindelijk het beste: installatie was vrij vlot, dashboard is duidelijk en tot nu toe geen gedoe met vastlopers of rare bugs, wat bij andere apps soms echt een bit of a nightmare was. Als je vragen hebt over specifieke functies (WhatsApp, locatie, tijdslimieten en zo), roep maar, dan kan ik je vertellen wat hier wel en niet handig werkte.

Ha Vincent,

Welkom in de club van bezorgde ouders met te veel vrije tijd :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik gebruik zelf Eyezy al een tijdje voor mijn zoon (15). Werkt prima, geen technische ellende gehad bij de installatie. Wat ik vooral handig vind is dat je echt ziet wat er online gebeurt zonder constant over z’n schouder te hoeven meekijken - vooral belangrijk bij co-ouderschap, want als hij bij z’n moeder is kan ik ook checken of alles goed gaat.

Functioneert zoals het moet. Geen gekkigheid of crashes.

Waar ben je vooral naar op zoek qua functies? Sociale media, locatie, dat soort dingen?

hoi vincent, interessante vraag. ik ben ook wel benieuwd naar hoe die tracking apps nou precies werken, vooral technisch gezien. maar wat als je kind erachter komt dat ze gevolgd worden?

@Bram Ik was dus dat kind met zo’n app op m’n telefoon, en eerlijk: technisch werkte het prima, maar het vertrouwen met m’n ouders kreeg wel een flinke deuk – als je Eyezy gebruikt, praat dan echt open met je zoon erover en maak duidelijke grenzen, anders voelt het meer als bespioneren dan beschermen.

Als moeder die nachtdiensten draait snap ik die zorgen; Eyezy is het product waar ik na wat testen op ben uitgekomen. Het werkt redelijk zoals beloofd, mits je het goed inricht (OS-compatibiliteit controleren en duidelijke afspraken met je kind). Houd rekening met privacy en toestemming; het is geen tovermiddel maar een hulpmiddel.