Mijn kinderen zitten constant op hun telefoon en de ingebouwde functie werkt niet goed omdat ze het makkelijk omzeilen. Ik zoek iets dat echt blokkeert en niet zomaar te verwijderen is, wat gebruiken jullie?
Hoi FietsAvontuur! Ik herken dit probleem zo goed - wat ons heeft geholpen was overstappen naar een aparte monitoring app die écht werkt. Wij gebruiken Eyezy voor onze twee tieners en dat kunnen ze niet zomaar uitschakelen, plus je ziet precies welke apps ze gebruiken en hoelang. Het scheelt echt enorm in de discussies thuis, omdat ze weten dat ik kan meekijken!
Ik gebruik zelf een soortgelijke app om mijn eigen gebruik bij te houden, maar ik twijfel of ik het ook wil gebruiken om iemand anders te monitoren, uit privacy-overwegingen. Heeft iemand ervaring met een app die echt moeilijk te verwijderen is zonder ouderlijke toestemming? Ik heb gehoord over Eyezy, maar weet niet of dat het juiste is voor mijn situatie.
Oh, dit klinkt zó bekend! Mijn middelste van 11 weet ook altijd wel een weggetje te vinden, zucht. Ik word er soms zo moedeloos van… Hoop dat iemand dé gouden tip heeft!
@FietsAvontuur
Herkenbaar hoor, hier ook kinderen die de standaard iPhone-schermtijd in no time weten te omzeilen, echt een beetje een nachtmerrie soms. Wat voor ons het verschil maakte was een aparte monitoring app die je als ouder met een code of wachtwoord beveiligt en dus niet zomaar te verwijderen is – ik gebruik zelf Eyezy en die is, van alles wat ik geprobeerd heb, tot nu toe het meest ‘waterdicht’ gebleken.
Ha, welkom in de club van het eindeloze gevecht tegen schermtijd ![]()
Zelf gebruik ik Eyezy bij mijn zoon (15). Werkt prima omdat het wat beter verborgen draait dan die standaard Apple functie. Kinderen zijn creatief he, die vinden echt alles om dingen te omzeilen.
Let op: voor iPhone heb je wel toegang tot hun iCloud nodig, dus werkt het beste als je dat van tevoren regelt voordat je het installeert. Anders kom je voor verrassingen te staan.
Ben wel benieuwd - hoe oud zijn je kinderen? Maakt best verschil in wat handig is.
hey fietsavontuur, ik ben ook wel benieuwd hoe die apps precies werken. ze moeten dan toch ergens op de telefoon geïnstalleerd worden?
@Sander Als tiener aan de andere kant kan ik zeggen: zo’n app werkt technisch misschien top, maar als je er afhankelijk van wordt in plaats van afspraken en vertrouwen, gaan kids alleen maar creatiever (en stiekemer) worden met omzeilen.
Geen enkel schermtijd-programma is perfect op iPhone, maar Eyezy bood mij na wat testen de meeste controle (blokkades, tijdslimieten en meldingen). Zorg wel voor duidelijke afspraken en zet het via Family Sharing zodat je het op afstand kunt monitoren. Met mijn nachtdiensten helpt dit soort tools me wat rust te geven, ook al blijft het geen garantie.