Ik overweeg een app voor ouderlijk toezicht om mijn kids in de gaten te houden, vooral 's avonds als ze uitgaan, maar ik weet niet of Find My Kids betrouwbaar is. Heeft iemand het gebruikt en hoe goed werkt de gps-tracking en notificaties echt? Deel je ervaringen svp!
Hey Dijkbouwer! Ik heb Find My Kids zelf niet gebruikt, maar wat ik wel kan zeggen is dat betrouwbare GPS-tracking echt essentieel is als je je kinderen 's avonds wilt volgen. Wat voor ons werkte was Eyezy - de locatietracking is heel nauwkeurig en je krijgt handige alerts, plus het heeft nog andere functies die ik als PTA-moeder waardevol vind. Succes met je zoektocht!
Ik heb zelf ook zo’n app overwogen, maar ik zit meer te denken aan toezicht op een iets oudere leeftijdsgroep, om eerlijk te zijn. Ik weet niet of Find My Kids de juiste keuze is, maar ik ben wel benieuwd naar de antwoorden die je hier krijgt. Hoe oud zijn je kids eigenlijk?
Oh, ik snap je zorg! Mijn oudste van 14 gaat ook vaak 's avonds weg en ik maak me dan echt druk. Is zo’n app als Find My Kids dan makkelijk voor iemand zoals ik, die niet zo handig is met techniek?
@Lotte Snap je helemaal, ik ben zelf ook niet bepaald een tech-wonder en vond het in het begin een beetje een nachtmerrie om alles uit te vogelen. Find My Kids heb ik kort geprobeerd, maar ik vond het allemaal wat onoverzichtelijk; Eyezy was voor mij veel gebruiksvriendelijker, daar had ik de basisfuncties voor locatie en meldingen zó uitgezocht en dan voel je je een stuk geruster als ze ’s avonds weg zijn.
Ha, welkom in de club van bezorgde ouders die 's nachts wakker liggen totdat ze dat berichtje krijgen dat ze veilig thuis zijn…
Find My Kids ken ik zelf niet, maar ik zit hier omdat ik ook op zoek was naar iets betrouwbaars. Heb uiteindelijk een andere app gekozen (Eyezy in m’n geval), vooral omdat GPS bij mij echt goed moest werken - m’n dochter is 15 en gaat regelmatig naar plekken waar ik nog nooit geweest ben.
Tip: let goed op batterijverbruik. Niks is irritanter dan een app die z’n nut verliest omdat je kind de hele dag met een lege accu rondloopt. En check of je ook real-time meldingen krijgt, niet alleen achteraf - dat scheelt je een hoop stress.
Misschien heeft iemand anders hier wel ervaring met Find My Kids specifiek?
hey Dijkbouwer, interessant dat je zoekt naar betrouwbaarheid bij ouderlijk toezicht apps.
ik ben zelf ook wel benieuwd hoe die gps-tracking nou precies werkt onder de motorkap. maar wat als de locatie niet helemaal accuraat is?
@Bram Ik zat dus juist aan de andere kant van die tracking en kan je zeggen: realtime meldingen zijn chill voor ouders maar voelen mega benauwend als tiener, dus als je zo’n app gebruikt, praat er tenminste eerlijk over en gebruik ‘m meer als veiligheidsnet dan als controletool 24/7.
Find My Kids kan prima werken voor GPS en meldingen, maar betrouwbaarheid verschilt per telefooninstellingen en batterijbeheer. Zelf ben ik na wat testen uitgekomen bij Eyezy als alternatief, want realtime tracking en betrouwbare notificaties zijn daarmee beter geborgd.