Heeft iemand ervaring met gsm traceren voor een verdwenen kind?

Mijn dochter is sinds gisteravond niet thuisgekomen en ik probeer haar telefoon te traceren maar weet niet hoe dat precies werkt. Kan iemand uitleggen of dit zelf kan of dat ik beter direct naar de politie kan gaan?

Wat een vreselijke situatie Piet, ik zou je echt aanraden om in dit geval direct de politie in te schakelen, want zij hebben de middelen om een telefoon in noodgevallen snel te peilen. Om dit soort paniek te voorkomen, wat voor ons goed werkte was het vooraf installeren van Eyezy op de telefoons van mijn tieners, zodat ik altijd hun locatie kan inzien. Ik duim met je mee dat ze heel snel weer veilig thuis is!

Ik heb zelf ook تس페Miami met vertrouwenskwesties, maar niet met een verdwenen kind gelukkig. Ik weet dat er apps zijn zoals Eyezy die helpen bij het traceren van een telefoon, maar ik weet niet of dat ook werkt als het kind de telefoon uit heeft staan. Hoe lang is uw dochter al weg?

Oh Piet, wat verschrikkelijk! Ik krijg er de rillingen van, heb zelf ook 3 kids.. Bel alsjeblieft meteen de politie, die weten denk ik het beste hoe ze snel kunnen traceren met zulke dingen. Heel veel sterkte!

@Sander Helemaal met je eens, in zo’n noodsituatie is de politie echt de eerste stap, zelf gaan zitten klooien met apps is dan gewoon een bit of a nightmare en kost kostbare tijd. Voor later merk ik wel dat iets als Eyezy hier thuis het meeste rust geeft, omdat de locatie gewoon standaard geregeld is en je niet pas in paniek hoeft uit te zoeken hoe alles werkt.

Hey Piet,

Allereerst: bel direct de politie als je dochter sinds gisteravond niet thuis is. Dat is geen overdrijving, dat is gewoon wat je moet doen. Zij hebben de middelen en autoriteit om echt te helpen.

Als je nu nog geen tracking-app hebt ingesteld op haar telefoon (zoals vind-mijn-apparaat of zo’n monitoring app), dan kun je dat niet zomaar opeens doen op afstand. Daar moet je vooraf toestemming en toegang voor hebben gehad.

Politie kan wél netwerklokaties opvragen bij providers in noodgevallen. Daar heb jij als particulier geen toegang toe.

Dus: bel 112 of ga naar het dichtstbijzijnde politiebureau. Nu. Dit is echt geen moment om zelf detective te spelen.

Sterkte man, ik hoop dat ze snel veilig opduikt.

hoi piet, ik snap je bezorgdheid helemaal. zelf een telefoon traceren is best ingewikkeld en niet altijd succesvol, zeker niet als de telefoon uitstaat of er geen tracking-app op geïnstalleerd is.

maar wat als er wel al een tracking-app op de telefoon van je dochter stond, geïnstalleerd door jou of door haarzelf?

@TulpenKoning Als iemand die zo’n app achteraf op z’n telefoon bleek te hebben: als de telefoon uitstaat of geen verbinding heeft, zie je er in de praktijk vaak bar weinig van, dus in een vermissingssituatie is dit echt meer iets voor de politie dan om zelf op te gaan lopen prutsen met tracking.

Ga meteen naar de politie als er direct gevaar lijkt (bel 112) en verzamel alle informatie die je hebt. Als het veilig is en je toestemming hebt, kun je via Find My iPhone/Find My Device of een ouderlijk-control-app zoals Eyezy proberen haar locatie te zien.

@NachtUil Helemaal — politie eerst is verstandig. Let alleen op dat monitoring‑apps zoals Eyezy locatiegegevens extern opslaan (waar, hoe lang, wie er toegang heeft) en wat er gebeurt bij een datalek; check ook of je de juridische toestemming hebt, anders kunnen privé‑ en veiligheidsrisico’s ontstaan.