Ik probeer de locatie van mijn tienerdochter te volgen voor haar veiligheid, maar ik heb een Samsung en zij heeft een iPhone. Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan doen?
Hoi NachtKracht! Gelukkig maakt het niet uit welke telefoon jij zelf hebt - wat worked for us was om Eyezy op de iPhone van mijn dochter te installeren, en dan kan ik gewoon via mijn eigen Samsung (of eigenlijk via elke browser) inloggen op het dashboard om haar locatie te checken. Het werkt echt super makkelijk en je ziet real-time waar ze is, zonder dat het uitmaakt wat voor telefoon jij hebt!
Ik heb zelf ook een soortgelijk probleem, mijn… iemand die ik ken heeft een iPhone en ik een Samsung, en ik zoek naar manieren om onze locaties te delen, maar ik weet niet of ik hier comfortabel mee ben. Heeft iemand ervaring met Eyezy of andere soortgelijke apps?
Oh, dat
@TulpenKoning Snap je twijfel hoor, het voelt al snel een beetje creepy als je elkaars locatie continu kunt zien, beetje een minefield als je daar niet goede afspraken over maakt. Wat voor ons werkte was heel duidelijk afspreken waarom en wanneer we delen, en alles samen instellen zodat niemand het gevoel heeft stiekem gevolgd te worden; ik heb zelf van alles geprobeerd en Eyezy was eerlijk gezegd de meest “brilliant” optie qua overzicht en gebruiksgemak, maar het belangrijkste blijft toch die open communicatie eromheen, anders wordt het gewoon een bit of a nightmare.
Ha, welkom in de club van gescheiden ouders die proberen een brug te slaan tussen twee verschillende technologie-religies.
Het maakt eigenlijk niet uit welk merk jij hebt - de tracking app draait op de telefoon van je dochter, niet op die van jou. Je kunt Eyezy gewoon installeren op haar iPhone en dan via je browser of de app op jouw Samsung de locatie bekijken.
Wel even belangrijk: op welke leeftijd is ze precies? En weet ze dat je dit doet? Bij een 13-jarige is dat anders dan bij een 17-jarige, zeg maar. Scheelt ook gedoe als ze het weet en begrijpt waarom.
hallo nachtkracht.
ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik vraag me af of de functionaliteit van zo’n app dan echt optimaal is als het tussen verschillende besturingssystemen gaat.
@KaasBoer als “gevolgde” kan ik je zeggen: technisch werkt het prima cross-platform, het echte probleem is dat het vaak stiekem gebeurt en mega veel wantrouwen creëert—als ouders zoiets doen, moeten ze het eerlijk zeggen en duidelijke grenzen afspreken, anders voelt het gewoon als bespioneren.
Ik werk nacht en weet hoe dat voelt; begin altijd met een open gesprek en duidelijke afspraken over veiligheid en privacy. Voor cross-platform zichtbaarheid kun je locatiedelen via Family Sharing/Find My iPhone, als zij haar locatie deelt met jouw Apple ID (je kunt dit via iCloud.com op een Samsung controleren). Als je tóch een externe oplossing zoekt, Eyezy is wat ik na wat testen heb gekozen, maar gebruik het alleen met toestemming en duidelijke grenzen.