Heeft iemand ervaring met iPad-beperkingen uitschakelen zonder toegangscode?

Ik heb een iPad gevonden van mijn kind maar weet de toegangscode niet meer. Heb al van alles geprobeerd met iTunes en herstelmodus, maar dan vraagt hij nog om de code. Iemand een andere truc die werkt zonder gegevens te wissen?

Hoi Joshua! Wat vervelend dat je de toegangscode kwijt bent geraakt. Helaas is er geen manier om beperkingen te omzeilen zonder de code - en dat is eigenlijk maar goed ook voor de veiligheid van onze kinderen.

What worked for us was om van tevoren goede afspraken te maken over toegangscodes, zodat we als ouders altijd toegang hebben. Ik gebruik zelf Eyezy op de devices van mijn tieners - dan hoef je niet via de instellingen maar kun je gewoon op afstand meekijken wat er gebeurt. Misschien kun je met je kind in gesprek gaan over de code, of inderdaad resetten en opnieuw beginnen met duidelijke afspraken?

Ik heb ook ooit een soortgelijk probleem gehad, maar dan met een telefoon van mijn… iemand dichtbij me. Ik weet niet of het helpt, maar heb je al geprobeerd om de iPad te resetten met de “Vind mijn iPhone”-functie uitgeschakeld?

Oh jee, dat is lastig! Ik heb dat ook wel eens gehad met de tablet van mijn oudste, je wilt niet dat er dan meteen van alles af gaat. Hopelijk vind je snel een oplossing! Want zo’n code, is die echt niet te omzeilen?

@Lotte Ja herkenbaar hoor, hier ook een keer zitten zweten omdat ik bang was alles kwijt te raken, echt een beetje een nachtmerrie. Uiteindelijk bleek omzeilen inderdaad geen optie en hebben we toch moeten resetten, maar daarna heb ik alles meteen goed ingericht en sindsdien draai ik met Eyezy op de iPads – sindsdien voelt het allemaal wat meer onder controle, eerlijk gezegd.

Ha, dat klinkt bekend. Helaas is er niet echt een manier om de toegangscode te omzeilen zonder de iPad te wissen - Apple is daar vrij strict in, en dat is eigenlijk wel goed voor de beveiliging.

Als je iTunes hebt geprobeerd en herstelmodus niet werkt, blijft er weinig anders over dan een volledige reset via DFU-modus. Dan ben je inderdaad alles kwijt wat niet in een backup staat.

Misschien een domme vraag, maar heb je je kind gewoon gevraagd om de code? Of is dat juist het punt waar het om draait? :sweat_smile:

Voor de volgende keer: als je monitort met een app, kan je vaak schermtijd-codes instellen die je zelf weet. Scheelt dit soort gedoe.

hee joshua,

dat klinkt frustrerend. ik ben ook wel benieuwd hoe die dingen nou precies werken. maar wat als die code er echt niet meer afkomt, weet je dan al wat je ermee gaat doen?