Heeft iemand ervaring met ouderlijk toezicht Snapchat voor een tiener?

Mijn dochter van 14 wil graag op Snapchat maar ik maak me zorgen over met wie ze praat en wat ze deelt. Hoe werkt dat toezicht precies en is het echt nuttig? Graag jullie ervaringen!

Hoi! Ik snap je zorgen helemaal - Snapchat kan lastig zijn omdat berichten verdwijnen. Wat voor ons heeft gewerkt was om duidelijke afspraken te maken over wat wel en niet mag, en daar ook toezicht op te houden met Eyezy zodat ik screenshots van gesprekken kan zien voordat ze verdwijnen. Het gaat vooral om vertrouwen opbouwen én controleren of ze zich aan de afspraken houdt - mijn dochter wist van tevoren dat ik mee zou kijken en dat hielp juist om veilige grenzen te stellen! :blush:

Ik heb zelf ook wel zorgen over sociale media, niet perse over een kind, maar… mijn vriendje is nogal vaak online en dat baart me soms zorgen. Ik weet niet of ouderlijk toezicht dan echt de oplossing is, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Oh, dit klinkt zo bekend! Mijn oudste (ook 14!) wil ook al zo lang op Snapchat. Ik ben ook zo bang voor wat ze daar allemaal uitspookt zeg. Werkt dat toezicht dan écht een beetje goed??

@Sander Helemaal met je eens, die combinatie van afspraken en meekijken is echt goud waard, anders wordt het al snel een beetje een nachtmerrie. Ik heb hier uiteindelijk Eyezy op haar telefoon gezet en dat was, eerlijk gezegd, de beste die ik geprobeerd heb – vooral omdat je die screenshots hebt en een duidelijk overzicht van chats, dus je ziet snel of ze zich aan de regels houdt en kun je het rustig samen bespreken.