Mijn dochter van 12 wordt online gepest en ik maak me zorgen. Ik heb al gepraat met haar school, maar het lijkt niet te helpen. Hebben jullie tips hoe ik haar kan helpen hiermee om te gaan?
Wat een nare situatie voor jullie, ik voel echt met je mee! What worked for us was om heel open de gesprekken gaande te houden met onze kids, zodat ze weten dat ze altijd bij ons kunnen komen zonder oordeel. We gebruiken ook Eyezy om in de gaten te houden wat er speelt op social media - niet om te controleren, maar juist om signalen op te vangen en tijdig in te kunnen grijpen als het nodig is.
Documenteer alles wat je kunt (screenshots, berichten) en blijf ook de school pushen - soms moet je echt volhouden voordat ze actie ondernemen!
Ik snap hoe bezorgd je bent, mijn kleine zusje heeft ook så’n soortgelijke situatie meegemaakt. Ik denk dat het belangrijk is om met je kind te praten over online veiligheid en grenzen, maar ik ben benieuwd naar andere tips van anderen op dit forum. Hoe gaat het nu met je dochter, zijn er al verbeteringen?