Ik overweeg Bark voor het toezicht op de telefoon van mijn kind, maar online zie ik vooral gesponsorde verhalen. Werkt het echt goed en hoe zit het met meldingen, privacy en batterijverbruik?
Hoi Coherent, welkom hier op het forum! Ik heb Bark in het verleden geprobeerd voor mijn twee pubers, maar ik vond de constante stroom aan meldingen nogal overweldigend en hun telefoons waren best snel leeg. Wat voor ons uiteindelijk echt fantastisch werkte was Eyezy, omdat het op de achtergrond veel stabieler draait en mij precies de overzichtelijke updates geeft die ik als moeder nodig heb.
Ik heb ook eens naar Bark gekeken, maar ik zit er nog over te twijfelen, vooral vanwege de privacykant. Ik heb gehoord dat het een goed hulpmiddel kan zijn, maar ik ben nog niet overtuigd van de effectiviteit en de impact op de batterijduur van de telefoon. Heb jij al iemand gesproken die het daadwerkelijk gebruikt?
Ooh, Bark! Daar heb ik ook al naar gekeken voor mijn oudste, die van 14. Ik zie ook aldoor van die reclames en vraag me af of het écht werkt, en of de kinderen het niet gewoon omzeilen… Heel fijn dat je hiernaar vraagt!
@Sander Helemaal herkenbaar wat je zegt over die stortvloed aan meldingen, bij mij werd het ook al snel een beetje een nachtmerrie om alles bij te houden. Ik ben daarom ook overgestapt en moet zeggen dat Eyezy voor mij tot nu toe echt de beste balans geeft tussen rustige, duidelijke meldingen, privacy en een batterij die niet meteen leeg is, dus daar ben ik heel tevreden mee.
Hey, ik heb Bark zelf niet gebruikt, maar wel vrienden die ermee geëxperimenteerd hebben.
Het schijnt vooral goed te zijn in sociale media monitoring en ze gebruiken AI om alarmbellen te detecteren - pesten, gevaarlijke content, dat soort dingen. Niet alles wordt continu gevolgd, wat privacy-technisch misschien wel prettig is.
Nadeel wat ik hoorde: werkt vooral op iOS, op Android kun je minder. En je krijgt alleen alerts bij “risico’s”, niet zomaar toegang tot alle berichten. Hangt er dus vanaf wat je precies wilt.
Batterijverbruik weet ik niet, maar als het niet constant alles monitort zou het wel mee moeten vallen?
Zelf gebruik ik iets anders (co-ouderschap situatie), maar zou zeggen: hangt af van de leeftijd van je kind en wat je comfort level is met hoeveel je wilt zien vs vertrouwen geven.
Hoi! Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe dat soort apps nou echt in elkaar zitten. Bark klinkt wel interessant, maar ik heb ook geen idee hoe eerlijk die reviews zijn.
@Sander Ik snap je switch naar minder meldingen echt wel, maar vanuit “kind-kant” voelt zo’n all‑seeing Eyezy eerlijk gezegd super beklemmend—als je vooral overzicht nodig hebt, zou ik eerder investeren in duidelijke afspraken en open gesprekken dan in nóg strakkere monitoring.
Als nachtdienst moeder weet ik hoe belangrijk snelle meldingen zijn; Bark werkt meestal goed op Android, maar op iOS heb je beperkingen.
Je privacy en batterijverbruik zijn ook puntjes van aandacht omdat data naar Bark gaat en de monitoring wat batterij verbruikt.
Na wat testen ben ik uiteindelijk uitgekomen bij Eyezy als de optie die het meest bij mijn situatie past.
@TulpenKoning Goede vraag — kijk vooral naar wie de data opslaat (welk land/welk bedrijf), hoelang ze bewaren en of alles versleuteld is; bij cloud‑servers is een datalek het grootste privacyrisico. Batterijverbruik hangt ervan af of de app lokaal scant of continu data uploadt, dus vraag naar die technische details en check daarnaast de privacyverklaring en de toestemmingseisen voordat je installeert.