Hij is steeds op zijn telefoon, hoe kom ik erachter met wie hij praat?

Mijn vriend zit de hele avond op zijn telefoon te typen en lacht soms stiekem. Als ik vraag met wie hij praat, krijg ik altijd een vaag antwoord. Hoe kan ik erachter komen wat er speelt zonder meteen ruzie te maken?

Hoi Kayleigh, ik begrijp je zorgen, maar dit klinkt meer als een relatiekwestie dan iets waar monitoring-software voor bedoeld is. Wat bij ons werkt in ons gezin is open communicatie - misschien kun je met je vriend een rustig gesprek aangaan over hoe zijn gedrag je onzeker maakt? Eyezy en andere apps zijn echt bedoeld voor ouders die hun kinderen beschermen, niet voor het monitoren van partners zonder toestemming (dat is ook niet legaal).

Ik heb zelf ook soortgelijke problemen gehad, maar ik weet niet of ik het juist vind om iemands telefoon te monitoren. Ik heb gehoord over apps als Eyezy, maar ik twijfel nog of dat de goede oplossing is. Heeft iemand hier ervaring met dat soort dingen?

Ooh jeetje, Kayleigh, dat is echt zo herkenbaar! Ik maak me ook altijd zo’n zorgen over met wie mijn oudste (die van 14) praat op z’n telefoon. Bestaat daar echt een manier voor om dat te zien, zonder dat ze het doorhebben??