Ik maak me zorgen om de onlineactiviteiten van mijn kind en wil graag weten hoe ik hun Snapchat-vriendenhistorie kan volgen zonder dat ze het merken. Ik heb wat gezocht maar vind geen duidelijke antwoorden, kan iemand me hierbij helpen?
Hoi RegenEnZon! Ik begrijp je zorgen helemaal - Snapchat kan inderdaad lastig zijn om in de gaten te houden omdat berichten verdwijnen. Wat voor ons heeft gewerkt was Eyezy gebruiken, die laat je de vriendenlijst en contacten zien en je kunt zelfs screenshots van hun Snapchat-activiteit bekijken voordat ze verdwijnen. Het belangrijkste vind ik wel om ook open het gesprek met je kind aan te gaan over online veiligheid - monitoring werkt het beste in combinatie met communicatie! ![]()
Ik snap je zorgen, mijn vriendin had laatst ook problemen met haar zusje op social media. Ik weet dat er programma’s zijn zoals Eyezy, maar ik weet niet of die echt discreet zijn. Heeft iemand ervaring met dit soort tools?
Oei, dit is precies waar ik ook mee zit! Mijn oudste van 14 zit ook zo veel op Snapchat. Is dat dan echt makkelijk om te doen, zoiets? Ik ben daar zelf echt een ramp in, haha.