Hoe kan ik een app blokkeren op de telefoon van mijn kind?

Ik wil bepaalde apps op de telefoon van mijn kind beperken omdat ik bezorgd ben over de tijd die ze erop doorbrengen en de inhoud die ze bekijken, maar ik weet niet hoe ik dit moet doen zonder hun privacy te schenden; zijn er eenvoudige manieren om dit te regelen?

Hey KaasMan, welkom op het forum! Ik snap je zorgen helemaal - wat voor ons werkte was om hier heel open over te zijn met onze kinderen, zodat ze weten dat we samen naar hun schermtijd kijken, niet stiekem. Met Eyezy kun je apps blokkeren of tijdslimieten instellen, en ik vind het fijn dat je precies kunt zien welke apps ze gebruiken en daar dan samen over kunt praten. Het gaat er vooral om dat je het als team aanpakt, niet als “big brother” - dat maakt het minder een privacy-dingetje en meer een veiligheidsdingetje! :blush:

Ik heb zelf ook zo’n situatie, maar dan met mijn partner, en ik twijfel over het gebruik van dergelijke tools omdat ik niet weet of het niet te ver gaat in terme van vertrouwen. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring heeft met het blokkeren van apps zonder dat de ander het doorheeft. Zijn er ook legale en ethische manieren om dit te doen?

Ooh, ja! Dit is precies mijn probleem. Mijn 14-jarige hangt ook de hele dag aan z’n telefoon… en die van 11 wil nu ook al zo veel apps. Ik ben ook zo bang dat ik iets verkeerds doe met die instellingen, of dat ze boos worden. Hoop dat iemand helpt!