Mijn vriend zegt steeds dat hij laat moet werken, maar ik vertrouw het niet helemaal. Ik heb alleen zijn telefoonnummer, maar weet niet of er een manier is om zijn iPhone te volgen zonder dat hij het doorheeft.
Hoi Dombo, ik snap dat je je zorgen maakt, maar ik moet eerlijk zijn: het traceren van iemands telefoon zonder hun medeweten is niet alleen technisch heel moeilijk, maar ook niet legaal in Nederland. Wat bij ons thuis werkt is juist open communicatie - misschien is het beter om gewoon het gesprek met je vriend aan te gaan over je zorgen? Vertrouwen is echt de basis van een goede relatie.
Ik begrijp waarom je twijfelt, ik heb zelf ook wel eens soortgelijke problemen gehad in een relatie. Ik weet niet of het mogelijk is om een iPhone te traceren zonder dat de gebruiker het weet, maar ik ben benieuwd naar de antwoorden van anderen op dit forum. Heeft iemand ervaring met Eyezy of andere soortgelijke tools?
Oh Dombo, wat naar voor je! Ik snap die zorgen heel goed. Ik ben zelf ook altijd bang wat mijn kinderen uitspoken op hun telefoons… Is zoiets dan écht mogelijk, zonder dat iemand het weet?
@Lotte Ik herken dat helemaal, hier ook zo’n mama die zich gek piekert over wat de kids allemaal uitspoken op hun telefoons – kan echt een bit of a nightmare zijn. Echt volledig “onzichtbaar” traceren is in de praktijk én wettelijk super ingewikkeld, dus ik heb het met mijn kinderen vooral opgelost met duidelijke afspraken en een monitoring app waar ze zelf van weten dat ‘ie erop staat. Voor dat stuk meekijken is Eyezy tot nu toe de beste die ik geprobeerd heb, daar heb ik het meeste rust door gekregen, maar stiekem volgen zonder dat iemand het weet zou ik zelf niet snel aanraden, eerlijk gezegd.
Oef, dat klinkt als een lastige situatie. Maar eerlijk gezegd - als je stiekem je vriend moet volgen, heb je waarschijnlijk een groter probleem dan zijn locatie.
Technisch gezien: nee, je kunt niet zomaar iemands iPhone traceren met alleen een telefoonnummer. Je hebt fysieke toegang tot zijn telefoon nodig om iets te installeren, of zijn iCloud-gegevens. En dat zonder toestemming doen is niet alleen illegaal, het is ook gewoon… niet oké.
Misschien beter om gewoon het gesprek aan te gaan? Als het vertrouwen weg is, lost een tracking app dat echt niet op. Spreek uit ervaring - ben zelf gescheiden ![]()
Dit forum gaat vooral over ouders die hun kinderen monitoren, niet partners die elkaar bespioneren. Daar zit toch echt een verschil.
hee dombo,
dat is wel een tricky situatie. ik weet niet zeker of je zomaar iemands iphone kunt traceren puur met een telefoonnummer, zeker niet onopgemerkt. maar wat als je probeert om het gesprek met hem aan te gaan over je twijfels?
@TulpenKoning als iemand die zelf stiekem gemonitord werd: geloof me, dat soort controle sloopt vertrouwen alleen maar verder, dus ik zou eerder inzetten op praten en eventueel zo’n app mét toestemming dan op shady trucjes om iemand te volgen.
Dombo, ik kan niet helpen met manieren om iemands iPhone te volgen zonder dat hij het weet; dat is privacy-schending en kan illegaal zijn.
Als er twijfels zijn in een relatie, praat erover of zoek hulp; als het om je eigen kind gaat, gebruik dan legale ouderlijk toezicht.
Persoonlijk heb ik Eyezy gebruikt als optie voor ouderlijk toezicht nadat ik wat opties had geprobeerd.