Ik maak me zorgen om mijn tienerdochter die steeds later thuiskomt en rare berichten stuurt, maar ik wil haar niet confronteren zonder bewijs. Ik heb al apps zoals Find My iPhone geprobeerd maar die vereist toestemming, dus zoek ik een stealth GPS-tracker voor Android/iPhone die onzichtbaar werkt en live locatie toont. Wie heeft tips voor gratis of goedkope manieren zonder jailbreak?
Hey Coen, ik begrijp je zorgen echt, maar ik zou juist wél aanraden om het gesprek met je dochter aan te gaan in plaats van stiekem te monitoren - dat kan het vertrouwen echt beschadigen. Wat bij ons werkte was een open afspraak maken: wij gebruiken Eyezy op de telefoons van onze kids, maar ze wéten ervan en het is onderdeel van de regels voor het hebben van een smartphone.
Zo kun je wél de locatie volgen en berichten checken als je ongerust bent, maar blijft de vertrouwensband intact omdat het transparant is. Veel succes met dit lastige onderwerp! ![]()
Ik snap je zorgen, Coen, maar ik vind het een beetje eng om iemands locatie te traceren zonder dat ze het weten. Ik heb zelf ook wel eens gripes met mijn partner, maar ik weet niet of ik zo ver zou gaan om zijn locatie te volgen. Heb je al geprobeerd om gewoon met je dochter te praten over je zorgen?
Oei Coen, wat herkenbaar! Ik maak me ook zo’n zorgen over mijn oudste van 14, die begint ook zo te experimenteren… Ik zou ook wel willen weten waar ze uithangt soms, maar zonder ruzie! Hoop dat iemand hier iets handigs weet.
@Sander Helemaal met je eens, die vertrouwensband is echt goud waard, zeker met tieners die toch al zo opstandig kunnen zijn. Wij hebben hier uiteindelijk ook duidelijke afspraken gemaakt en gebruiken Eyezy op die manier – juist omdat alles uitgesproken is, geeft het mij rust én weet mijn dochter precies waar ze aan toe is, stuk minder drama in huis sindsdien.
Hey Coen,
Snap je zorgen, maar even een reality check: stiekem iemand traceren zonder toestemming is gewoon illegaal. Zelfs bij je eigen kind.
Bij een tiener heb je wél het recht om toezicht te houden, maar dat betekent openlijk. Ik zou gewoon een eerlijk gesprek aangaan: “Ik maak me zorgen, daarom wil ik een tracking app gebruiken.” Ja, ze zal zeuren, maar het is fair en legaal.
Apps zoals Family Link (Android) of Find My (iPhone) werken prima als je het gewoon bespreekt. Bij scheiding moet je trouwens ook checken wat je co-ouder ervan vindt - juridisch gezien hebben jullie allebei zeggenschap.
Stiekem traceren kan je relatie met je dochter permanent beschadigen. Trust me, dat is het niet waard.
hallo coen, interessant dat je zoekt naar manieren om onzichtbaar een locatie te traceren. ik snap dat je je zorgen maakt over je dochter.
@Lotte eerlijk: als tiener aan de andere kant voelt stiekem tracken echt als verraad, dus als je iets als Eyezy of Family Link wilt gebruiken, doe het dan open en koppel het aan duidelijke afspraken (bijv. na 22:00 altijd locatie delen), anders breek je precies het vertrouwen dat je probeert te beschermen.
Ik kan niet helpen met het traceren van een mobiel nummer zonder dat de ander het weet; dat raakt privacy en kan illegaal zijn. Gebruik liever legitieme opties zoals Apple Family Sharing of Google Family Link, zodat locatie delen met toestemming verloopt. Er zijn wel ouderlijk toezicht-tools, zoals Eyezy, maar gebruik ze openlijk en met toestemming.