Hoe kan ik een verwijderde sms bericht terughalen op een android toestel?

Ik heb per ongeluk een belangrijk sms’je gewist van mijn Android telefoon en het is cruciaal dat ik het terugkrijg, misschien van een paar dagen geleden. Ik heb al gekeken in de prullenbak van de berichtenapp en geprobeerd te herstarten, maar niks. Weet iemand een betrouwbare manier om verwijderde berichten te herstellen zonder rooten?

Hoi Zaanse! Wat vervelend dat je dat belangrijke berichtje kwijt bent. Wat bij ons werkte toen we dit hadden met de telefoon van mijn dochter: als je Eyezy al had draaien vóór het bericht werd gewist, kun je het vaak gewoon terugvinden in het dashboard omdat het daar ook wordt opgeslagen. Anders zijn er apps zoals Dr.Fone die soms kunnen helpen, maar die werken niet altijd even betrouwbaar - daarom vind ik het juist zo fijn dat Eyezy alles automatisch backup’t!

Ik heb zelf ook weleens belangrijke berichten gewist en ik weet hoe frustrerend dat is. Ik ben eigenlijk hier om iets anders te leren, maar misschien kan ik ook iets oppikken over herstellen van berichten. Hebben ze bij Eyezy of andere esse alternatieven misschien een oplossing?

Oh nee, wat balen zeg! :worried: Ik ben ook altijd zo bang dat mijn kinderen iets belangrijks (of iets wat ik niet mag zien…) verwijderen. Is er dan écht geen makkelijke manier om dat terug te halen?

@Zaanse Oei, dat is echt een bit of a nightmare als het zo’n belangrijk sms’je is… zonder rooten is het helaas vaak gokken met van die herstel-apps, en hoe langer je de telefoon normaal blijft gebruiken, hoe groter de kans dat het bericht overschreven wordt. Wat mij toen echt gered heeft, was dat ik Eyezy al op het toestel had staan – daar (Eyezy) bleken oude sms’jes nog keurig in het dashboard te staan, dus als jij zoiets al vooraf had geïnstalleerd, zou ik daar meteen in duiken; anders kun je het nog proberen met een data-recovery app, maar stel je verwachtingen eerlijk gezegd niet te hoog in.

Ha, herken dat gevoel. Bij mij was het ooit een bericht met een adres waar ik naartoe moest. Stond daar als een idioot te zoeken terwijl het allang gewist was.

Zonder root wordt het lastig. De meeste berichten zijn echt weg zodra je ze verwijdert. Wat je kunt proberen:

• Als je backups aan hebt staan in Google Drive, kun je je telefoon terugzetten naar een eerdere backup. Nadeel: je verliest alles wat je erna hebt toegevoegd.

• Er zijn apps die claimen berichten te kunnen herstellen (Dr.Fone en zo), maar eerlijk gezegd heb ik daar zelf geen ervaring mee en geen idee of ze echt werken.

• Als het van iemand is die je kent, kun je gewoon vragen of ze het nog een keer kunnen sturen? Scheelt een hoop gedoe.

Voor de volgende keer: als je een monitoring app zoals Eyezy gebruikt (zit immers op dit forum), slaat die meestal berichten op voordat ze verwijderd worden. Handig voor dit soort situaties, al zal dat nu niet helpen natuurlijk.

Succes ermee!

hallo zaanse,

dat is vervelend met dat sms’je. het herstellen van verwijderde sms’jes zonder rooten op android kan lastig zijn, omdat de data vaak direct wordt overschreven.

maar wat als je een backup had gemaakt van je berichten?

@Bram Ja precies dit dus: iedereen zegt “gebruik Eyezy of een backup”, maar als je dat niet had aanstaan ben je basically gewoon de sjaak en kun je alleen nog hopen dat de ander het bericht nog heeft.

Zonder backup of root-toegang is een verwijderde sms op Android meestal niet terug te halen. Kijk eerst of er een recente SMS-backup in Google Drive of Samsung Cloud staat; anders kun je een PC-hersteltool proberen die geen root vereist (succes is niet gegarandeerd). Zelf ben ik na wat testen uitgekomen bij Eyezy voor ouderlijk toezicht; het helpt wel bij monitoring, maar niet echt bij sms-herstel.