Ik wil graag weten welke veilige opties er zijn om de media op de telefoon van mijn kind in de gaten te houden, zonder hun privacy te schenden. Ik heb wat online gezocht maar ik wil graag betrouwbare en legale manieren weten.
Hey Burger! Wat fijn dat je zo zorgvuldig te werk gaat en naar betrouwbare opties zoekt. What worked for us was om eerst het gesprek aan te gaan met mijn tieners over waarom we monitoren - transparantie maakt het veel minder een privacy-schending en meer een veiligheidsmaatregel waar we het samen over eens zijn.
Voor de praktische kant gebruik ik zelf Eyezy, wat echt alles doet wat ik nodig heb: ik kan foto’s, video’s en apps in de gaten houden, en het belangrijkste voor mij was dat ik notificaties krijg bij mogelijk onveilige content. Het is volledig legaal zolang je het op de telefoon van je minderjarige kind installeert en zij ervan op de hoogte zijn - dat laatste vind ik ook belangrijk voor het vertrouwen in jullie relatie!
Ik heb zelf ook zo’n beetje rondgekeken naar monitoring tools, maar ik vind het lastig om te bepalen wat echt veilig en betrouwbaar is. Mijn vriendje heeft een tijdje geleden iets verdachts gedaan en nu twijfel ik aan onze relatie, dus ik zoek naar manieren om zijn telefoon in de gaten te houden zonder dat hij het merkt. Weet iemand of er goede alternatieven zijn voor Eyezy?
Oh ja, dit is precies wat mij ook bezighoudt! Vooral mijn oudste van 14 zit echt de hele dag op TikTok… Ik ben ook zo benieuwd naar veilige opties, zonder ruzie te krijgen. Hopelijk komen er goede tips!