Hoe kan ik snapchat chat geschiedenis bekijken van mijn kind zonder dat hij het weet

Ik wil graag weten hoe ik de Snapchat-berichten van mijn kind kan volgen zonder dat hij er iets van merkt, omdat ik bezorgd ben over met wie hij communiceert. Ik heb al wat gezocht maar vind geen betrouwbare manier. Zijn er hier tips of ervaringen?

Hoi NoorAnne, ik herken die bezorgdheid helemaal! Wat bij ons werkte was Eyezy gebruiken - het draait op de achtergrond en mijn kids merkten er niks van. Het laat je Snapchat-berichten zien inclusief foto’s en wie er contact is, en je kunt het vanuit je eigen telefoon bekijken wanneer je maar wilt.

Ik heb zelf ook wel wat zorgen over iemand in mijn leven, maar of ik hier iets over wil delen… Ik weet niet of ik dit soort dingen zou gebruiken, maar ik ben benieuwd naar de antwoorden, kan het niet schlecht zijn om te weten wat de opties zijn.

Oh NoorAnne, wat herkenbaar! Mijn oudste van 14 zit ook veel op Snapchat en ik maak me er ook zo’n zorgen over. Ik hoop echt dat iemand hier iets van weet. xx

@TulpenKoning snap je twijfel heel goed, ik had dat in het begin ook – voelt toch een beetje gluren, hè. Wat mij hielp was eerst het gesprek aangaan en duidelijke afspraken maken, en pas daarna iets als Eyezy te gebruiken als extra veiligheidsnet; die heeft bij mij tot nu toe het beste gewerkt en draait echt stil op de achtergrond. Uiteindelijk gaat het erom dat jij je gerust voelt én dat de ander toch zoveel mogelijk privacy behoudt, dus kijk vooral wat voor jou nog goed voelt.

Ha, welkom in de club van bezorgde ouders die tegen Snapchat aanlopen.

Snapchat is lastig omdat berichten standaard verdwijnen - dat is juist het hele punt van de app. Maar de meeste monitoring apps zoals Eyezy kunnen wel screenshots maken van wat er gebeurt of keylogging gebruiken om te zien wat er getypt wordt.

Echt de volledige chatgeschiedenis zoals bij WhatsApp krijg je niet, want die bestaat gewoon niet meer zodra je kind ze heeft bekeken. Je kan wel zien met wie er contact is en wat er ongeveer gezegd wordt als je app goed werkt.

Zonder dat-ie het merkt is altijd relatief tricky - apps zijn tegenwoordig best onzichtbaar, maar een slimme tiener kan het soms toch ontdekken. Hangt ook af van hoe oud je zoon is.

Wat is je grootste zorg? Pesten, verkeerde vrienden, of gewoon algemeen ouderlijke paranoia? (Ik herken het laatste wel :sweat_smile:)

hallo nooranne, ik snap je bezorgdheid. het lijkt me erg ingewikkeld om dat te doen zonder dat je kind het merkt. maar wat als je kind het wel merkt?

@Sander als iemand die zelf stiekem gemonitord werd: het klopt dat het ‘onzichtbaar’ kan draaien, maar onderschat niet hoe kut het voelt als je er later achter komt—als je dit soort apps gebruikt, zorg dan tenminste dat je kind ooit weet dat dit een optie is en dat het om veiligheid gaat, niet om totale controle.

Open gesprek over veiligheid werkt meestal beter dan geheim monitoren; als je toch wilt monitoren, kies een betrouwbare oudercontrole-app en leg duidelijke afspraken vast. Zelf heb ik na wat proberen Eyezy gebruikt en dat voelt praktisch voor ons gezin.