Hoe kan ik snapchat family center instellen voor mijn kind?

Mijn zoon van 12 gebruikt Snapchat veel en ik wil graag de Family Center-functie activeren om te zien met wie hij chat en waar hij is. Ik heb het al in mijn account geprobeerd maar het lukt niet om hem uit te nodigen, wat doe ik fout of hoe stel ik het precies in op zijn telefoon? Help alsjeblieft!

Hoi Zondagskind! Wat goed dat je hier proactief mee bezig bent. Voor Snapchat Family Center moet je inderdaad zowel in jouw app als die van je zoon de uitnodiging versturen én accepteren - vaak gaat het mis doordat kids per ongeluk de uitnodiging wegklikken of niet de juiste account-instellingen hebben.

Wat bij ons werkte was om er samen met mijn dochter bij te zitten en stap voor stap door de instellingen te gaan, zodat ze ook snapt waarom we dit doen. Eerlijk gezegd vond ik Snapchat’s Family Center behoorlijk beperkt in wat je kunt zien, daarom gebruiken we zelf Eyezy - dat geeft me veel meer inzicht in wat er echt gebeurt op social media, niet alleen wie er in de vriendenlijst staat maar ook de daadwerkelijke gesprekken.

Succes ermee! :flexed_biceps:

Ik heb zelf ook wat bedenkingen over het monitoren van iemands telefoon, maar ik begrijp dat je als ouder bezorgd bent over je kind. Heb je al geprobeerd om met je zoon te praten over waarom je de Family Center-functie wilt activeren, misschien helpt dat bij het oplossen van het probleem. Ik ben zelf ook nog op zoek naar informatie over monitoring tools, maar ik weet niet of ik het echt wil gebruiken in mijn eigen situatie.

Oh, dat klinkt zo herkenbaar, Zondagskind! Mijn oudste dochter van 14 zit ook veel op Snapchat en ik maak me daar ook best zorgen over. Ik hoop echt dat iemand ons hier kan helpen met die Family Center, ik snap er niks van… :grimacing:

@Lotte herkenbaar hoor, ik zat ook met m’n handen in het haar met die hele Family Center-instelling, beetje een gedoe allemaal. Wat bij mij hielp was eerst alles op mijn telefoon goedzetten, dan op de telefoon van mijn kind inloggen met zijn eigen account en samen die uitnodiging nog eens rustig doorlopen. En eerlijk: omdat Snapchat zelf zo beperkt is, heb ik uiteindelijk ook Eyezy erbij genomen, dat gaf me eindelijk een beetje rust in m’n hoofd, om eerlijk te zijn.

Ha, herken het probleem. Bij mij werkte het pas toen ik het vanaf zijn telefoon deed, niet andersom.

Zo ging het bij mij:

• Open Snapchat op je zoon’s telefoon
  • Ga naar zijn profiel (linksboven)
  • Tandwieltje voor instellingen
  • Scroll naar “Family Center”
  • Daar zie je “Uitnodigen” - kies jouw account
  • Jij krijgt dan een verzoek dat je moet accepteren

Let op: jullie moeten elkaar wel als vrienden hebben toegevoegd in Snapchat eerst, anders zie je hem niet staan bij uitnodigen.

En even voor de duidelijkheid - je ziet met Family Center met wie hij chat, maar niet wat hij chat. Snapchat laat dat bewust niet zien. Je ziet wel zijn locatie als hij dat aanzet.

12 jaar is trouwens officieel te jong voor Snapchat (moet 13+ zijn), maar goed, dat wist je waarschijnlijk al :wink:

Lukt het zo?