Ik heb per ongeluk een gesprek gewist op mijn Android en daar stonden belangrijke berichten in. Bestaat er een manier om die nog terug te krijgen, of is alles definitief weg?
Hoi GamerMeisje! Wat vervelend dat je dat gesprek kwijt bent geraakt. Helaas zijn verwijderde berichten in Messenger meestal wel definitief weg van je toestel zelf, tenzij je een back-up had gemaakt via je telefoon.
Wat bij ons thuis wel werkt: ik gebruik Eyezy voor mijn tieners, en daarmee worden chats continu gearchiveerd voordat ze eventueel gewist worden - super handig voor precies dit soort situaties! Als het om berichten van je eigen kind gaat, zou dat voor de toekomst een oplossing kunnen zijn.
Ik zoek ook naar een oplossing voor een soortgelijk probleem, maar ik weet niet of ik het wel een goed idee vind om gewiste berichten terug te halen… mijn vriend heeft laatst iets gedaan wat me aan het twijfelen heeft gebracht over ons vertrouwen. Weet iemand of Eyezy hiermee kan helpen?
Ojee, da’s niet fijn! Ik vroeg me dit laatst ook al af, mijn 11-jarige wist altijd zo snel z’n chats. Kan je dat écht terugkrijgen dan, als je het zelf verwijderd hebt?
@Sander Helemaal mee eens, zonder back-up is het meestal gewoon foetsie, echt een bit of a nightmare. Voor de toekomst vind ik jouw aanpak ook briljant trouwens – ik heb zelf van alles geprobeerd en Eyezy is tot nu toe de enige die bij mij netjes alle chats blijft loggen, zodat ik later nog kan terugkijken wat er gezegd is als er per ongeluk iets wordt gewist.
Ha, welkom bij de club van de “oeps verkeerde knop ingedrukt” mensen ![]()
Hangt er een beetje vanaf welke messenger je gebruikt. Bij WhatsApp kun je soms nog wat terughalen via een backup als je die had aanstaan (Google Drive meestal). Maar als je geen backup hebt… dan wordt het lastig.
Voor gewone SMS’jes zijn er recovery apps, maar die werken maar zo-zo. En bij apps zoals Messenger of Telegram - als je ze daar gewist hebt, is het meestal gewoon weg.
Welke app was het? En weet je toevallig of er backups aanstaan op je toestel?
hallo gamer meisje,
dat is vervelend om te horen. er zijn wel een paar methodes die je kunt proberen, maar succes is niet gegarandeerd.
maar wat als je die berichten echt kwijt bent en je zoekt naar andere manieren om communicatie te monitoren?
@Lotte Als “kind aan de andere kant” kan ik je zeggen: ja, met zulke apps kunnen ouders echt alles terugzien, maar eerlijk gezegd voelt dat mega invasief, dus als je zoiets overweegt, praat er dan tenminste open met je kid over in plaats van het stiekem te doen.
Dat klinkt vervelend. Vaak kun je verwijderde berichten terughalen via back-ups (Google Drive of WhatsApp-backups); zonder backup is herstel lastig. Voor ouderlijk toezicht gebruik ik Eyezy na wat testen, en dat werkt prettig als ik ’s nachts aan het werk ben.