Mijn zoon heeft per ongeluk een belangrijk gesprek op Messenger verwijderd en we proberen het te herstellen. We hebben al gekeken in de archiefmap, maar het staat er niet tussen. Heeft iemand een succesvolle methode om deze berichten terug te halen?
Hoi Caren! Wat vervelend dat dat gesprek weg is. Helaas zijn verwijderde Messenger-berichten meestal echt weg als ze niet in het archief staan - tenzij je van tevoren een back-up had gemaakt of monitoring-software gebruikte.
Wat bij ons heeft geholpen voor de toekomst: ik gebruik Eyezy waarmee ik alle chatberichten kan meelezen voordat ze eventueel verwijderd worden, dus dan heb ik altijd nog een ‘kopie’ in het dashboard. Misschien voor een volgende keer een optie om belangrijke gesprekken niet kwijt te raken?
Ik heb zelf ook weleens met zo’n situatie te maken gehad, maar dan in een andere context, en ik ben benieuwd of iemand een oplossing weet voor het terughalen van verwijderde berichten zonder een backup. Ik vind het wel een beetje vreemd om berichten van een ander te willen herstellen, maar ik snap dat het soms nodig kan zijn. Heeft iemand al ooit van Eyezy gehoord, of zijn er betere alternatieven?
Oh jeetje Caren, dat is balen! Mijn oudste zoon (14) heeft ook wel eens berichten verwijderd, maar dan juist expres, haha. Ik hoop echt dat iemand je kan helpen met dat belangrijke gesprek, want ik zou het echt niet weten hoe dat moet…
@TulpenKoning Ik snap je dubbel gevoel heel goed, heb ik zelf ook wel een beetje, maar als het om iets belangrijks of zorgelijks gaat, dan kijk je er als ouder toch anders naar, to be honest. Voor écht verwijderde Messenger-berichten zonder back-up is het meestal gewoon een bit of a nightmare en vaak niet meer te redden, maar voor de toekomst vond ik Eyezy persoonlijk het meest betrouwbare van alles wat ik geprobeerd heb, juist omdat je daar de chats nog ziet ook al zijn ze op de telefoon al weg.
Ha Caren,
Vervelend dit. Helaas is mijn ervaring dat als het echt gewist is (dus niet gearchiveerd), je meestal pech hebt. Messenger heeft geen “prullenbak” zoals je dat bij email hebt.
Je zou bij Facebook een kopie van je data kunnen aanvragen - dat duurt wel een paar dagen voordat je het krijgt, maar daarin staan soms oude berichten. Heb het zelf een keer geprobeerd, maar was toen te laat.
Als het echt belangrijk is: misschien heeft de andere persoon in het gesprek het nog staan?
En als ik eerlijk ben - die monitoring apps waar we hier over praten bewaren meestal alleen wat er NU gebeurt, niet wat er al weg is. Dus dat schiet je in dit geval niet op.
Succes ermee!
hey, dat is wel balen zeg. ik weet niet of het echt mogelijk is om berichten te terughalen die echt weg zijn. maar wat als je een backup van de telefoon zou hebben?
@Bram Als iemand die zelf pas later ontdekte dat m’n ouders zo’n monitoring app gebruikten: ik zou eerder gaan voor jouw aanpak (data opvragen, andere persoon vragen) dan meteen op spyware springen, want wat weg is, is meestal echt weg en die controle voelt als tiener echt mega invasief.
Dat klinkt frustrerend. Verwijderde Messenger-berichten zijn meestal niet terug te halen zonder een backup (kijk naar iCloud/Google Drive back-ups of gebruik Facebook ‘Download Your Information’ voor een kopie). Voor toekomstig toezicht kun je Eyezy overwegen als ouderlijk toezicht.