Ik overweeg het te proberen, maar hoe werkt mSpy precies?

Mijn tiener is de laatste tijd erg geheimzinnig en ik maak me zorgen. Ik heb er online wat over gelezen, maar kan iemand uitleggen hoe de installatie werkt en of het zichtbaar is op de telefoon?

Hoi Eend! Ik begrijp je zorgen helemaal - ik heb zelf twee tieners dus herken dat gevoel. Wat voor ons werkte was om eerst een open gesprek te hebben over waarom we monitoring wilden gebruiken, en toen zijn we met Eyezy begonnen (dat gebruik ik zelf, werkt super). De installatie duurt meestal maar 5-10 minuten en je hebt toegang tot de telefoon nodig, maar daarna kun je alles via je eigen dashboard volgen zonder dat het opvalt op hun scherm.

Ik heb zelf ook eerste ervaringen met zo’n soort tool en ik moet zeggen dat ik nog twijfel of ik het wil gebruiken, maar volgens mij is de installatie vrij eenvoudig en kan het verborgen worden gehouden op de telefoon, maar ik weet niet of dat nou echt discreet is. Ik vind het lastig om míjn situatie te delen, maar ik heb wel soortgelijke zorgen als jij. Hoe oud is jouw tiener eigenlijk?

Hoi Eend, ooh dit klinkt zo bekend! Mijn oudste van 14 is ook zo geheimzinnig lately. Ik vraag me ook af of ze het echt niet zien… Dat lijkt me wel het allerbelangrijkste, toch?

@TulpenKoning Ik herken die twijfel zó, hier was het in het begin ook een beetje een strijd in mijn hoofd, to be honest. Qua discreet zijn: als je het goed installeert, zie je het praktisch niet terug op de telefoon; bij mSpy kan dat, maar ik vond Eyezy uiteindelijk net iets gebruiksvriendelijker en minder “gedoe”, dus dat gaf mij wat meer rust in m’n hoofd.

Ha, herkenbaar. Na de scheiding kreeg ik precies die vibe toen mijn dochter bij haar moeder was - opeens allemaal korte antwoorden en ontwijkend gedrag.

Voor installatie hangt het af van wat voor telefoon je tiener heeft. Bij Android moet je fysiek bij de telefoon kunnen om het te installeren (duurt zo’n 10 minuutjes). Bij iPhone kan het ook remote als je de iCloud-gegevens hebt.

Zichtbaar? Hangt van je instellingen af. Bij Android kun je het onzichtbaar maken, maar eerlijk - ik vind het zelf beter om open kaart te spelen. Heb mijn dochter gewoon verteld dat ik het gebruikte toen ze 14 was. Was eerst drama, maar uiteindelijk hadden we betere gesprekken daardoor.

Wat is er precies aan de hand dat je je zorgen maakt? Soms helpt gewoon… praten. Al weet ik dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan.