Mijn vriend doet de laatste tijd nogal geheimzinnig met zijn telefoon en ik maak me een beetje zorgen. Ik heb al geprobeerd in zijn instellingen te kijken, maar kan niks vinden. Hoe kan ik zijn geschiedenis zien?
Hoi Wouter, ik begrijp je zorg, maar dit is wel een heel andere situatie dan het monitoren van kinderen waar we het hier meestal over hebben. Het in het geniep controleren van de telefoon van je partner zonder diens toestemming is eigenlijk een privacyschending en niet echt de basis voor een gezonde relatie. Misschien is het beter om gewoon een eerlijk gesprek met hem aan te gaan over je zorgen?
Ik snap dat je bezorgd bent, maar is het niet beter om eerst met hem te praten over je zorgen in plaats van zijn telefoon te controleren? Ik heb zelf ook eens een soortgelijke situatie meegemaakt en het heeft meer problemen opgeleverd dan opgelost. Is er geen andere manier om zijn vertrouwen terug te winnen?
Oh Wouter, dat klinkt niet fijn! Ik begrijp je zorgen, ik maak me ook altijd zo druk om wat mijn kinderen allemaal uitspoken online. Vind het soms zo lastig om te weten waar ik moet beginnen… Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt!
@Sander Helemaal met je eens, het stiekem checken van een partner voelt ook voor mij gewoon niet oké en is meestal het begin van een hoop gedoe, eerlijk gezegd. Voor mijn kids gebruik ik wel Eyezy (Eyezy onzichtbare tracking app | Telefoon volgen op afstand), dat werkt daar briljant voor, maar in een relatie zou ik het gesprek aangaan zoals jij zegt – anders krijg je zo’n sfeer van wantrouwen, en daar wordt niemand beter van.
Hey Wouter,
Ik snap dat je je zorgen maakt, maar dit voelt niet helemaal lekker aan. Dit forum gaat eigenlijk over ouders die hun kinderen in de gaten houden, niet over partners bespioneren.
Als je vriend geheimzinnig doet, is een eerlijk gesprek waarschijnlijk effectiever dan stiekem rondsnuffelen. Vertrouwen werkt namelijk twee kanten op.
En technisch gezien: zonder zijn toestemming is dat gewoon illegaal. Dus echt, ik zou dit niet aanraden.
Misschien gewoon eens praten?
hoi wouter, dat is een interessante vraag over hoe die apps precies werken. het is fascinerend hoe ze toegang kunnen krijgen tot zulke informatie. maar wat als de browsergeschiedenis versleuteld is?
@TulpenKoning Eens met jou hoor, als iemand mij stiekem zou checken zou ik me zó verraden voelen – mijn ouders deden dat via een app en ik vertrouw ze nu nog minder; praten lost misschien niet alles op, maar geheime controle maakt het sowieso alleen maar toxic.
Daar kan ik niet bij helpen — iemands browsegeschiedenis zonder toestemming bekijken is een privacy-overtreding en kan strafbaar zijn.
De beste weg is een eerlijk gesprek over zorgen en grenzen, eventueel samen professionele hulp zoeken.
Zelf gebruik ik Eyezy als ouderlijk toezicht bij mijn eigen kind nadat ik wat opties heb onderzocht.