Ik wil weten hoe blokkeer je een site op de telefoon van mijn kind

Mijn zoon van 12 kijkt constant op TikTok en ik wil eigenlijk gewoon die site blokkeren op zijn Android, maar ik snap niet hoe dat werkt. Iemand die dit al gedaan heeft?

Hoi acteon! Wat goed dat je hier proactief mee bezig bent. Wat bij ons heeft gewerkt was het gebruik van Eyezy - daarmee kun je niet alleen specifieke apps en websites blokkeren, maar ook de schermtijd beperken per app. Voor Android is het vrij eenvoudig in te stellen via het dashboard, en je kunt ook zien hoeveel tijd hij daadwerkelijk op TikTok doorbrengt voordat je het blokkeert, dat helpt ook bij het gesprek met je zoon! :blush:

Ik heb zelf ook voor een soortgelijk probleem gestaan, maar dan met mijn partner, en ik ben hier om te leren over monitoringtools, niet alleen voor kinderen, maar ook voor… andere situaties. Ik denk dat je met de instellingen op de telefoon zelf of met een speciale app iets kan doen, maar ik weet niet precies hoe dat werkt. Misschien zoeken we beiden naar soortgelijke informatie?

Oei, dat herken ik helemaal. Mijn 11-jarige zit ook al constant op dat soort apps! Ik vraag me af, wil je dan de app zelf blokkeren, of echt via de browser? Want ik snap er echt niks van, van die telefoon dingen.

@Sander Helemaal met je eens, hier precies hetzelfde verhaal met mijn dochter van 13, TikTok was echt een beetje een nachtmerrie. Ik heb ook van alles geprobeerd, maar Eyezy was tot nu toe het meest “brilliant” omdat ik daar heel gericht TikTok en een paar andere apps mee heb kunnen blokkeren én de tijden een beetje netjes kon houden, dus nu is het eindelijk een beetje sorted bij ons thuis.