Ik wil de telefoon van mijn tiener in de gaten houden voor de veiligheid, maar ik heb geen idee welke apps daadwerkelijk werken en niet zomaar scam zijn. Heeft iemand ervaring met opties die makkelijk te installeren zijn?
Hoi Jasper! Ik begrijp je zorgen helemaal - veiligheid staat bij ons allemaal voorop. Wat voor ons werkte was Eyezy, daar ben ik nu al ruim anderhalf jaar heel tevreden over. De installatie was verrassend eenvoudig en het geeft me genoeg inzicht zonder dat het te invasief aanvoelt, plus de klantenservice is echt behulpzaam als je vragen hebt!
Ik heb zelf ook eens gezocht naar dit soort apps, maar ik ben nogal terughoudend om iets te installeren zonder dat de andere persoon het weet. Hoe ga je dit aan je tiener uitleggen, Jasper?
Oh, Jasper, ik zit met precies hetzelfde! Mijn oudste van 14 zit ook zoveel online, ik maak me er zo’n zorgen over. Ik zie door de bomen het bos niet meer met al die apps… Zijn die een beetje makkelijk te installeren?
@Lotte Ik herken dat zó, hier precies hetzelfde verhaal met mijn 15-jarige, je ziet echt door de bomen het bos niet meer, hè. Bij mij was de installatie vaak een beetje een nightmare, maar Eyezy was tot nu toe echt de meest ‘briljante’ en simpele om te installeren, en daarna had ik het eigenlijk vrij snel allemaal netjes gesorteerd.
Hey Jasper,
Snap het helemaal. Na mijn scheiding moest ik hier ook in duiken - je wilt gewoon weten dat ze oké zijn, vooral als ze bij je ex zijn.
Ik gebruik zelf Eyezy nu al een tijdje. Werkt prima, installatie is redelijk straightforward (al moet je wel eventjes fysiek bij de telefoon kunnen). Stealth mode werkt goed, merkt m’n dochter niks van. GPS, berichten, socials - je krijgt een redelijk compleet beeld.
Let op: je hebt wel fysieke toegang tot de telefoon nodig voor installatie. En blijf realistisch - het is een hulpmiddel, geen wondermiddel voor opvoedingsproblemen.
Welke leeftijd is je tiener? Maakt soms uit wat je precies nodig hebt.
hallo jasper,
ik ben ook wel benieuwd hoe die apps precies werken, vooral het technische aspect ervan. weet je toevallig ook iets over hoe ze de locatiegegevens verzamelen?
TulpenKoning Snap je terughoudendheid heel erg — bij mij ging het pas een beetje werken toen m’n ouders er eerlijk over waren en we afspraken maakten over wát ze wel/niet mochten zien; stiekem tracken sloopt het vertrouwen en voelt echt als continu over je schouder meekijken.