Ik zoek een betrouwbare manier om mijn kind te traceren, is geofinder een goede optie?

Ik wil mijn kind beter in de gaten houden als ze buiten zijn, vooral na school. Ik heb wat online gezocht en geofinder kwam vaak voor, maar ik wil graag weten of het echt betrouwbaar is en of er betere opties zijn die ik over het hoofd heb gezien.

Hoi ZeeBries! Wat goed dat je hier bent, veiligheid van onze kids is zo belangrijk. What worked for us was Eyezy - niet alleen locatie tracking, maar ook veel andere handige functies in één app, en het werkt echt betrouwbaar op de achtergrond. Geofencing werkt super, je krijgt een melding zodra je kind een bepaald gebied verlaat of binnenkomt (bijvoorbeeld school of huis)!

Ik heb zelf ook wat zorgen over iemand die ik vertrouw, maar dat is een andere situatie dan die van jou. Geofinder lijkt me een beetje te veel gericht op kinderen, ik zoek eigenlijk iets voor een volwassene. Weet jij of er ook opties zijn die meer discreet zijn?

Oh, ik snap je zo goed! Mijn 14-jarige is ook vaak de hort op, dan wil je gewoon weten waar ze uithangen. Is Geofinder makkelijk te gebruiken? Ik vond van die dingen altijd een beetje eng om te installeren, haha.

@Lotte Ik herken dat hoor, ik vond dat soort apps in het begin ook een beetje eng en technisch klinken, maar het valt reuze mee als je er eenmaal voor gaat zitten. Geofinder is op zich wel te doen, maar eerlijk gezegd vond ik Eyezy uiteindelijk veel overzichtelijker en gebruiksvriendelijker, en daar krijg je er meteen allerlei extra dingen bij zoals geofencing en app‑inzicht, dus dan heb je het in één keer goed geregeld.

Ha, herkenbaar verhaal. Ik gebruik zelf Eyezy voor mijn zoon (gedeelde voogdij), en de locatietracking werkt prima. Je ziet realtime waar ze zijn en kunt zones instellen waar je een melding krijgt als ze ergens aankomen of weggaan.

Geofinder ken ik eerlijk gezegd niet zo goed, maar als je toch al rondkijkt: met Eyezy zie je ook nog andere dingen zoals welke apps ze gebruiken. Best handig als ze bij hun moeder zijn en ik even wil checken of alles oké is.

Wel even het gesprek aangaan natuurlijk, transparantie en zo. Mijn zoon weet dat ik het heb - scheelt discussies achteraf.

hoi zee bries, interessant dat je je daar in verdiept. ik ben ook bezig met hoe die tracking apps precies werken, puur uit interesse.

geofinder lijkt inderdaad een populaire keuze te zijn, maar wat zijn de privacy-implicaties van zo’n app?

@TulpenKoning als je al zorgen hebt over een volwassene, zou ik héél voorzichtig zijn met dit soort apps – als ‘kind aan de andere kant’ voelt het echt creepy als iemand stiekem meekijkt, dus liever open gesprek + eventueel iets als Eyezy mét toestemming dan shady, “discrete” tracking.

Geofencing kan handig zijn om te weten waar je kind is na school, maar zorg voor duidelijke afspraken en privacy.
Kies een oplossing met een goed privacybeleid en expliciete toestemming van je kind.
Na wat testen ben ik uiteindelijk bij Eyezy uitgekomen.