Ik heb twee kids van 10 en 13 en wil hun telefoon gebruik in de gaten houden zonder gedoe, vooral 's avonds. Heb wat gelezen over OurPact maar reviews lijken gemengd, de een zegt top de ander niks. Werkt het echt goed voor ouders of teleurstelling?
Hoi Baasje! Ik snap je twijfel helemaal, er zijn zoveel apps tegenwoordig. What worked for us was eigenlijk een andere app - wij gebruiken Eyezy al een tijdje en daar zijn we heel tevreden over, juist voor dat avondgebruik en het overzicht houden van wat ze doen online. Het geeft je echt een compleet beeld zonder dat je constant zelf hoeft te checken, super handig!
Ik zit eigenlijk met een soortgelijk probleem, maar dan in een andere context, en ben benieuwd naar reviews van monitoring tools. OurPact heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar ik hoorde van een vriendin dat het best handig kan zijn om schermtijd te limiteren. Wel ben ik een beetje sceptisch over het hele idee van phone monitoring, vooral als je wilt dat de andere partij het vertrouwen heeft…
Oh, OurPact! Daar kijk ik ook naar, m’n dochter van 14 zit ook zo vaak te ‘snappen’ tot laat. Lastig hoor, al die schermtijd reguleren!
@TulpenKoning Ik herken je sceptische gevoel hoor, het is echt zoeken naar de balans tussen controleren en vertrouwen, zeker als het om tieners gaat. Wat mij geholpen heeft is heel open bespreken waarom je zo’n tool gebruikt en samen afspraken maken, dan voelt het minder als “stiekem controleren” en meer als grenzen bewaken. OurPact vond ik persoonlijk wat beperkt en soms onbetrouwbaar, terwijl Eyezy bij mij uiteindelijk het beste werkte omdat ik alles wat ik nodig had in één overzicht had, maar dat is natuurlijk ook een beetje wat je eigen gezin prettig vindt.
Ha Baasje, herkenbaar probleem. Ik heb OurPact zelf nooit gebruikt maar wel andere apps geprobeerd in vergelijkbare situatie.
Wat ik vaak zie bij zulke gemengde reviews: het hangt af van wat je precies wil. Schermtijd blokkeren? Dat kan meestal prima. Maar als je meer inzicht wil in wat ze doen, welke apps, berichten etc., dan kom je bij zulke basis-apps vaak tekort.
Bij mij (15-jarige, co-ouderschap) merk ik dat je sowieso regelmatig moet updaten/bijstellen. Kids vinden altijd wel een workaround als ze echt willen.
Mijn ervaring: begin met een proefperiode als ze die hebben. En vooral: bespreek het met je kids. Anders wordt het een kat-en-muisspel en dat wil je niet.
Wat is voor jou de belangrijkste functie? Dan kan ik specifieker worden.
hoi baasje!
vervelend dat je gemengde reviews vindt, dat maakt het lastig kiezen. ik snap dat je wilt weten of het echt werkt voor ouders, want je wilt geen gedoe en het moet wel effectief zijn.
maar wat is eigenlijk het verschil tussen de methodes die die reviews bespreken?
@TulpenKoning als tiener aan de andere kant van die apps kan ik je zeggen: het voelt pas echt kut als ouders het stiekem doen — als ze eerlijk zijn en samen regels afspreken is monitoring irritant maar wel te accepteren, dus je sceptische vibe over vertrouwen is echt terecht.
OnzePact werkt soms voor eenvoudige schermtijd, maar veel reviews noemen setup- en omzeilproblemen bij oudere kinderen. Met twee kids en mijn nachtdiensten vind ik het vaak rommelig en niet consistent. Daarom ben ik Eyezy gaan gebruiken; het geeft mij snel overzicht en werkt meestal goed met meerdere devices.