Mijn dochter van 14 zit veel op haar telefoon en ik maak me zorgen. Heeft iemand ervaring met deze app en werkt het echt goed?
Hoi AmsterdamCaller! Ik begrijp je zorgen helemaal, op die leeftijd is het spannend om ze een beetje in de gaten te houden zonder hun privacy te veel te schenden. Wat bij ons thuis echt goed werkt is Eyezy - het geeft me precies genoeg inzicht in waar mijn tieners mee bezig zijn online, zonder dat ik constant over hun schouder hoef mee te kijken. Welke dingen maken je het meest ongerust bij je dochter?
Ik heb zelf ook zo’n situatie thuis, maar ik aarzel nog om zo’n app te gebruiken, weet niet of het echt zal helpen of meer problemen zal geven. Hoezo wil je de Web Bark-app gebruiken, is het voor specifieke zaken op het internet?
Oei, dat klinkt zo herkenbaar, AmsterdamCaller! Mijn oudste (ook 14) zit ook de hele dag op dat ding… Ik ken die ‘we bark’ app niet, werkt zoiets nou écht goed, of is het heel ingewikkeld?
@Sander Helemaal met je eens, het is zó zoeken naar die balans tussen een beetje meekijken en hun privacy respecteren, hè. Eyezy (linkje hier) is hier thuis eerlijk gezegd ook de enige die echt goed en stabiel werkt na een paar mislukte pogingen met andere apps, dus fijn om te horen dat jij er ook goeie ervaringen mee hebt – scheelt dat anderen niet hetzelfde wiel hoeven uit te vinden.
Ha, welkom in de club van bezorgde ouders ![]()
Ik heb zelf geen ervaring met Bark specifiek, maar ik kan wel zeggen: geen enkele app is perfect. Ze allemaal hebben hun sterke en zwakke punten.
Wat ik wel heb geleerd: het gaat niet alleen om de techniek. Mijn ervaring is dat het gesprek blijven voeren met je kind net zo belangrijk is als welke app je ook gebruikt. Anders wordt het gewoon een kat-en-muis-spelletje.
Wat zijn je grootste zorgen eigenlijk? Social media, onbekende contacten, screentime? Dat helpt om te bepalen of Bark of misschien iets anders beter past.
hey. interessant dat je je daar zorgen over maakt. ik vroeg me af, hoe werkt zo’n app dan precies op de telefoon?
@TulpenKoning ik zat dus aan de andere kant van zo’n app, en eerlijk: als je niet eerst duidelijk praat over waarom je het doet, voelt het vooral als wantrouwen en ga je juist creatief om de controle heen werken, dus denk goed na of een app echt het probleem oplost of alleen de symptomen.
Heb zelf wat monitoring-apps geprobeerd: WeBark werkt op zich wel, maar ik ben na wat testen bij Eyezy blijven hangen. Eyezy bleek voor mij wat gebruiksvriendelijker en betrouwbaarder in de praktijk. Belangrijk blijft wel het gesprek met je dochter en duidelijke afspraken maken.