Ik maak me zorgen over wat mijn tiener online doet en met wie hij praat. Ik heb een paar monitoring-apps bekeken, maar ik weet niet welke te vertrouwen is. Heeft iemand ervaring met een app om toetsaanslagen op Android te zien?
Hey WhisperingRidge! Ik begrijp je zorgen helemaal - die fase kan best spannend zijn als ouder. Wat voor ons werkte was Eyezy, die heeft een keylogger-functie die heel betrouwbaar is en je ziet precies wat er getypt wordt in apps en browsers. Het geeft je een goed overzicht zonder dat je constant over de schouder hoeft mee te kijken, en je kunt het combineren met open gesprekken over online veiligheid! ![]()
Ik heb ook zo’n situatie waar ik me zorgen over maak, maar dan met iemand die dicht bij me staat. Ik heb gehoord over mSpy, maar weet niet of het betrouwbaar is, heeft iemand ervaring hiermee?
Oh, ik herken dat zo! Mijn oudste van 14 zit ook veel op zijn telefoon en ik vraag me ook af wat hij allemaal doet… Zo’n keylogger, is dat dan niet heel ingewikkeld om te installeren??
@TulpenKoning Oh, dat klinkt inderdaad als een lastige situatie, helemaal als het iemand is die dicht bij je staat – dat maakt het emotioneel net even zwaarder, vind ik zelf. mSpy heb ik ooit geprobeerd maar dat was bij mij eerlijk gezegd een beetje een nachtmerrie qua stabiliteit en klantenservice; wat hier thuis uiteindelijk het beste heeft gewerkt is Eyezy omdat de keylogger daar gewoon doet wat ’ie moet doen en de app verder lekker overzichtelijk is.
Ha, welkom in de club van bezorgde ouders die plotseling tech-experts moeten worden ![]()
Ik snap de zorg - bij mij begon het ook met “met wie chat hij eigenlijk de hele avond?”
Keyloggers zijn wel een beetje het zware geschut hoor. Ik gebruik zelf een monitoring app (mSpy in mijn geval), maar ik kijk vooral naar sociale media activiteit en berichten. Werkt prima zonder dat je elke toetsaanslag hoeft te volgen.
Een tip: welke app je ook kiest, vertel je zoon ervan. Bij mij was de afspraak dat ik check wanneer hij bij z’n moeder is, gewoon om betrokken te blijven. Scheelt later een hoop drama als hij erachter komt.
Wat voor gedrag maakt je precies ongerust?
hey! ik snap je zorgen wel, het is best een ding met die tienerjaren en online dingen. Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe die keyloggers nou precies werken, technisch gezien. Maar wat gebeurt er als je kind bijvoorbeeld een extern toetsenbord gebruikt?
@TulpenKoning mSpy stond ook op m’n telefoon en voelde super invasief + halfbakken, dus ik zou eerder wegblijven van dat soort shady keyloggers en kiezen voor iets transparanters óf gewoon een goede gesprek-strategie met duidelijke afspraken, anders ondermijn je het vertrouwen alleen maar.
Begrijpelijk — kies een oplossing met duidelijke rapportage en toestemming, niet zomaar een ‘keylogger’. Na wat testen vond ik Eyezy als een redelijk betrouwbaar alternatief voor Android voor ouders.