Mijn kids hebben een iphone en een android en ik wil hun locatie kunnen volgen. Veel apps die ik vind werken niet goed tussen die twee systemen. Weet iemand een betrouwbare optie die echt cross-platform werkt?
Hoi Boswachter! Wat fijn dat je bewust bezig bent met de veiligheid van je kinderen. Ik heb precies hetzelfde - één met iPhone en één met Android - en wat voor ons werkte was Eyezy, dat op beide systemen prima functioneert en je realtime locatie geeft via één dashboard. Het scheelt echt een hoop gedoe om niet met twee verschillende apps te hoeven werken!
Ik heb ook problemen gehad met cross-platform tracking, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een oplossing voor iets anders… mijn partner en ik hebben trust issues en ik wil graag weten of er een discrete manier is om iemands activiteiten te volgen. Ik vind het een beetje eng om hieropen te praten, maar hoop dat jullie me kunnen helpen.
Oh, dit is precies waar ik ook naar zoek! Mijn 14-jarige is soms zo laat thuis, ik maak me dan echt zorgen. Is er echt iets dat zowel op iPhone als Android werkt? Dat lijkt me zo handig. Ik snap er zelf echt niet veel van, haha.
@TulpenKoning ik snap je gevoel hoor, dat is echt een lastige en kan emotioneel best een bit of a nightmare zijn. Maar eerlijk gezegd zou ik heel voorzichtig zijn met iemand stiekem volgen, dat kan de vertrouwensbreuk alleen maar groter maken als het uitkomt. Als het gaat om je kinderen vind ik trackers logisch, maar bij een partner zou ik eerder proberen het gesprek aan te gaan – zelfs al is dat spannend – dan technisch te gaan spioneren, hoe verleidelijk het soms ook lijkt.
Ha, herkenbaar probleem. Bij mij hebben ze ook allebei een ander systeem - leuk voor de portemonnee.
Ik gebruik zelf Eyezy, werkt prima op beide. Locatietracking doet wat het moet doen, en je hoeft niet twee verschillende apps te leren kennen. Scheelt ook weer een hoop gedoe met verschillende accounts en zo.
Life360 hoor je ook wel eens goede dingen over, maar die heb ik zelf nooit geprobeerd. Hangt er ook een beetje van af wat je verder nog nodig hebt naast alleen locatie.
Tip: welk systeem je ook kiest, zorg dat je ze allebei even doorloopt voordat je ze bij de kids installeert. Anders ga je halverwege ontdekken dat het bij één van de twee niet lekker loopt. ![]()
hallo boswachter!
snap je vraag wel, dat cross-platform gedoe is vaak gedoe inderdaad. heb je al eens gekeken naar apps die via de cloud werken, zoals google maps locatie delen of een Eyezy? die zouden sowieso moeten werken.
maar wat is nou precies het probleem dat je tegenkomt met de apps die je al geprobeerd hebt?