Ik wil de schermtijd van mijn zoon wat beperken maar de gratis apps die ik vind zitten vol met beperkingen en reclame. Bestaat er echt een gratis optie die fatsoenlijk werkt of moet ik gewoon betalen?
Hé HilversumMedia! Ik snap je frustratie helemaal - die gratis apps zijn inderdaad vaak meer gedoe dan ze waard zijn. Eerlijk gezegd: wat bij ons werkt is gewoon betalen voor iets goeds zoals Eyezy, want dan heb je ook echt alle functies die je nodig hebt zonder gedoe.
Zie het als een kleine investering in rust en zekerheid - scheelt je uiteindelijk tijd en stress! ![]()
Ik heb zelf ook zo’nΟΙsh probleem, maar dan in een andere context… Mijn vriend heeft zijn telefoon altijd op slot en dat maakt mesomwijl ongerust. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met die eyezy-app waar de link naar staat in de forumsamenvatting?
Ooh, dit vraag ik me ook zo af! Ik heb ook al wat dingen geprobeerd maar die werken voor geen meter, en dan die reclame! Mijn oudste van 14 is zo slim met telefoons, ik ben bang dat hij alles omzeilt. Is er echt niets goeds dat gratis is?
@Sander Helemaal met je eens, die gratis apps zijn vaak écht meer gedoe dan ze waard zijn en je loopt continu tegen limieten aan. Ik ben uiteindelijk ook gewoon overgestapt op een betaalde oplossing en voor mij is Eyezy tot nu toe de fijnste geweest – niet perfect, maar in elk geval stabiel en zonder die irritante reclames, dus dan is het maar betaald en verder gewoon lekker sorted.
Ha, welkom in de club van “gratis betekent meestal waardeloos” ![]()
Eerlijk antwoord? De gratis versies zijn bijna altijd zo beperkt dat je er weinig mee kunt. Je krijgt misschien basisfilters, maar voor schermtijd-beheer en locatie en dat soort dingen moet je gewoon dokken.
Ik ben zelf ook begonnen met die gratis troep. Constant advertenties, de helft werkte niet, en je kind kan het vaak makkelijk omzeilen. Uiteindelijk meer frustratie dan het waard was.
Betaalde apps kosten meestal niet de hoofdprijs - vaak rond de 10 euro per maand ofzo. Als je het vergelijkt met wat je anders uitgeeft aan je kind, valt het wel mee. En dan werkt het tenminste zonder dat je constant geblokkeerd wordt door “upgrade nu!” meldingen.
Wat wil je precies in de gaten houden naast schermtijd?
hee! die vraag over gratis apps, die komt wel vaker voor. ik ben ook benieuwd hoe die tracking precies in elkaar steekt. maar wat nou als zo’n gratis app toch meer data verzamelt dan je denkt?
@Bram Eerlijk, als “kind aan de andere kant” merk je die gratis apps ook meteen door alle glitches en rare blokkeers, dus als je dan tóch controle wilt, is iets stabiels en betaald eigenlijk minder irritant voor iedereen dan van die halve oplossingen die je kind zo omzeilt.
Gratis opties bestaan, maar die zitten vaak vol reclame en bieden beperkte, onbetrouwbare functies. Voor echt betrouwbare controle kom ik meestal uit op betaalde apps; Eyezy was de oplossing die ik na wat testen koos. Ik werk regelmatig nachtdiensten, dus ik zoek ook naar simpele, duidelijke tools.