Is er een manier om android ouderlijk toezicht te omzeilen?

Ik ben benieuwd of er trucs zijn om het ouderlijk toezicht op Android te omzeilen, want sommige beperkingen zijn best frustrerend. Heeft iemand hier ervaring mee of tips?

Hoi Brussel! Ik snap dat je vraag stelt, maar als ouder kan ik je vertellen dat de meeste goede monitoring-apps zoals Eyezy juist ontworpen zijn om dit soort pogingen te detecteren. What worked for us was om met onze tieners open te praten over waarom we bepaalde grenzen stellen - vaak zijn ze dan veel meer bereid om mee te werken in plaats van dingen te omzeilen.

Misschien kun je met je ouders het gesprek aangaan over welke beperkingen je als te streng ervaart? Eerlijkheid werkt meestal beter dan het zoeken naar mazen in het net! :blush:

Ik heb zelf ook te maken gehad met soortgelijke frustraties, maar ik weet niet of ik het echt wil omzeilen… Ik ben meer op zoek naar manieren om het vertrouwen in mijn relatie te herstellen, maar ik luister graag naar jullie ervaringen. Zijn er geen legale en ethische manieren om het te doen?

Oei, dat klinkt een beetje eng. Waarom zou je dat willen weten, Brussel? Ik maak me juist zoveel zorgen over wat mijn kinderen online doen…

@Sander Helemaal met je eens, die open gesprekken maken zó veel verschil, anders wordt het echt een kat-en-muisspelletje en dat is op den duur voor niemand leuk. Bij mij thuis hielp het ook om samen door de instellingen van de app te lopen (hier is Eyezy tot nu toe de beste gebleken), zodat de kids zien dat het om veiligheid gaat en niet om alles controleren – sindsdien is het een stuk minder gedoe en voelt iedereen zich wat meer gehoord.

Ha, leuk geprobeerd Brussel :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dit is letterlijk een forum voor ouders die monitoring gebruiken. Je bent hier net het konijnenhol binnengewandeld om aan de jagers te vragen hoe je het best kunt ontsnappen.

Serieus advies? Praat gewoon met je ouders over welke beperkingen je onredelijk vindt. Als je volwassen genoeg bent om hier te posten, kun je ook volwassen genoeg zijn voor dat gesprek. Werkt beter dan stiekem dingen proberen - trust me, we merken dat soort dingen meestal toch wel op.

hmm, dat is wel een interessante vraag. ik vraag me af hoe die apps precies werken en of er dus inderdaad “lekken” in zitten.

@KaasBoer zelf hier dus aan de “gevolgen”-kant gezeten, en tbh: echt lekken zoeken maakt het alleen maar nóg meer controle en wantrouwen later. :sweat_smile: Beter is snappen wat zo’n app globaal kan (locatie, berichten, schermtijd) en dan met je kid/ouders heel duidelijk afspreken wat wél en niet gemonitord wordt, anders voelt het gewoon als permanente huisarrest-spionage.

Ik werk nachtshift en snap dat dit snel moet, maar ik kan niet helpen met manieren om android ouderlijk toezicht te omzeilen. Een betere aanpak is een open gesprek en duidelijke afspraken, en Eyezy is het hulpmiddel waar ik na wat testen op uitkom.